Hárommilliótól indul a Renault Modus

Vágólapra másolva!
Kedden sajtótájékoztatóra voltak hivatalosak a média képviselői, amelyen megtapogathatták, kipróbálhatták a Renault új kisautóját, a Modust. Kiderült az ár is, a belépő modell hatvanezer forint híján hárommillióba kerül majd.
Vágólapra másolva!

Kiderült a nagy titok, immár mindenki tudhatja, mennyit kérnek az új Renault-ért, a Modusért. A sajtótájékoztatót messze-messze, a város szélén rendezték, minthogy azonban ez a részlet mellékes, inkább tekintsük át az elhangzottakat. A legfontosabb infó, hogy a Modus alapára hárommillió forint alatt maradt, igaz, mindössze hatvanezer forinttal.

Amolyan felütésként Serge Yoccoz, a Renault Hungária vezérigazgatója azzal kezdett, a következő két év a kisautók jegyében telik majd el, ebben a szegmensben pedig - kiváló tulajdonságai miatt - nagy népszerűségre számíthat az újonc. Értesültünk a távlati tervekről is, ezek szerint 2005 őszén érkezik az új Clio, 2007-ben a Twingo utódja, így a Renault teljes lefedettségre tesz szert a kisautó-piacon.

Rögtön ezután Stéphane Rénie marketing-igazgató kapott szót, aki először is cáfolta azokat az "álhíreket", amelyek szerint a Modus az alsó-közép kategóriába tartozik, vagy hogy felváltja a Cliót/Twingót. Megtudhattuk viszont, hogy a francia mérnökök tágas utasteret csomagoltak kompakt kasztniba, amelyen két centiméterrel nyúlik túl a Clio. Főbb versenytársként az Opel Merivát, a Honda Jazzt, a Mitsubishi Coltot, a Ford Fusiont és a Mercedes A-osztályt jelölték meg, a mérce a Meriva: Yoccoz szerint évente 1200 darab körül adnak el belőle, a Modusszal első lépésként szeretnék megközelíteni ezt a számot.




Az új modell előforgalmazása december-januárban indul, a megrendeléseket már nyugodtan le lehet majd adni a szalonokban. A tényleges bevezető kampány viszont csak jövőre, februárban rajtol (előtte erős internetes jelenléttel kell számolni), az érdeklődők a 12-13-i nyílt hétvégén ismerkedhetnek meg a Modusszal. Amely egyébként az első kisautó az európai piacon öt csillagos törésteszttel (a Renault-hagyományokat figyelembe véve az lett volna meglepetés, ha nem ez a végeredmény...), s amelyhez (természetesen feláras extraként) dupla fényerejű xenon-kanyarfényszóró, valamint keréknyomás-ellenőrző rendszer is rendelhető.










Az 1,2-es és 1,4-es benzines motor mellett a bevezetéskor kapható lesz még 1,6-os, 113 LE-s is (manuális vagy automata váltóval), a palettát két 1,5-ös olajos (65 és 80 LE) dobja fel. A gyengébbik 3 290 000 forintért kapható alapfelszereltséggel, az erősebb plusz 160 ezerbe kerül.




Az elektromos szervóval gyerekjáték volt a kormányzás, az autó különben is kezelhetőnek bizonyult. A kanyarokat jól bírta, a futómű nem tűnt rossznak, bár ezt háromszor negyed óra alatt nehéz felmérni. Az 1,6-os Privilége változat fürgébb, mint kistestvére, de a 400 köbcenti plusztól valahogy többet vártam: talán csalódás volt picit. Nem úgy az izmosabb olajos, az rendben volt nagyon, minden egyes "padlónál" szépen betapasztott a kényelmes ülésbe. Fogyasztása is valami elképesztő (a fedélzeti komputerről minden adat lekérhető), ugyan nem tudom, kik és hol használták előttem, de az öt és fél literes étvágy (valószínűleg városi túlsúllyal) zseniálisnak mondható (papíron 4,6 a vegyes használatú átlaga). Csupán összehasonlításképpen: az 1,6-os benzines hasonló adata 8,8 liter volt.




-tyg-

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!