Megvan a második tuti igazolás a WRC-holtszezonban: hivatalosan bejelentették, hogy Toni Gardemeister jövőre a Fordnál folytatja, s mind a 16 futamon rajthoz állhat a gyári Focusszal. A 29 éves finn versenyzőnek már nem Paavo Lukander navigál, hiszen ő visszavonult, hanem Jakke Honkanen.
Gardemeister korábban a Seatnál, majd a Skodánál ralizott, 1996-ban mutatkozott be, igazából 2000 óta (el)ismert tagja az elitnek. Hetven vb-futamon indult, egyszer áll (abszolút) dobogón, idén Finn- és Németországban szerzett pontot a csak félprogramot futó Fabiával.
Azaz mindenképp komoly előrelépést jelent számára a Ford, amely további négy évre feltétlen marad a WRC-ben, s amely 2005-re "csak" frissíti az RS WRC-t, később dobja be az új csodafegyvert.
S hogy ki lesz még fordos? Egyelőre nem tudni. Az biztos, hogy a 2004-es ezüstérmest a belga Francois Duval már elhagyta a világbajnok Citroën kedvéért (amelynek elvileg utolsó szezonja lesz a 2005-ös...), az észt Markko Märtin pedig valószínűleg a Peugeot-hoz tart (ahhoz a Peugeot-hoz, amely másik PSA-gyerekként szintúgy kivonul).
Viszont a nem is olyan rég még a Skodával hírbe hozott, a Fabiát többször is tesztelő McRae a napokban leszögezte: nem lesz semmi a dologból, nem biztosítanak neki olyan feltételeket, amelyekkel maradéktalanul elégedett lehetne.
A közben gyári Nissannal második Dakar-ralijára készülő McCrash azt is lenyilatkozta, hogy már csak a Fordhoz mehetne. De ez is bonyolult és nehezen kivitelezhető, mert akárcsak a Subarunál (a norvég Petter Solberg mellé), a kékoválosoknál is inkább fiatal tehetségekben gondolkodnak, és hát az se baj, ha az illető pénzt, sok pénzt is hoz...
A méltán népszerű McRae bezzeg arról (is) híres, hogy viszi a - nem is kevés - lóvét. És már nem mai gyerek (36), ám van egy zöldesfülű támogatottja Chris Meeke személyében. Lehet, hogy egy olyan szerződésfélébe menne csak bele, amely garantálná neki a mostani, Meeke-nek a jövőbeli állását, ülését.
Tehát: 2005-re még csak a Citroën van "kész" Loebbel és Duvallal. A Fordnak van egy Gardemeistere, a Subarunak egy Solbergje, a Peugeot-nak egy Grönholmja. A Mitsubishinél csupán Panizzi helyét nem nagyon érdemes megkérdőjelezni, a Skodának még nincs (bejelentett) versenyzője.
Ami sajnos bizonyos: Sainz mester visszavonult, még egy hatalmassággal kevesebb (idén már nem volt se Mäkinen, se McRae, se Auriol, se Burns). Csupa világbajnok... Utóbbi egyébként nemrég "írt" rajongóinak, hogy kezelik az egy éve diagnosztizált agytumorral, lábadozik, erősödik, reméli, hamarosan láthatjuk majd a pályák szélén.