A középkategóriájú tehergépkocsik ritkán kerülnek az érdeklődés középpontjába. Nem olyan közkedveltek, mint az úrvezetői jogosítvánnyal hajtható 3,5 tonnások, és korántsem annyira méltóságteljesek, mint a negyventonnás kamionok. Pedig szerepük összehasonlítható a középkáderekével egy vállalatnál: nélkülük egykettőre leállna a verkli. Azzal is folytathatjuk a hasonlatot, hogy míg az igazgatók és a segédmunkások viszonylag kevéssé differenciált csoportokat képeznek, a derékhadban rendkívül sokféle képességre van szükség. Visszatérve a haszonjárművekhez, a 6,5 és 15 tonna össztömeg közötti kategóriában, ahol a Mercedes-Benz Atego képviseli a csillagos márkát, rendkívüli mértékű, és egyre fokozódik a diverzifikáció.
Jolly Joker
Egy modellcsaládnak, amely itt akar helyt állni, éppúgy meg kell felelnie rövid- és középtávú áruterítőként, mint könnyű építőipari gépkocsiként vagy kommunális autóként, hogy csupán a legfontosabb területeket emeljük ki. A piac könyörtelenül kemény ítéletének csak az építőszekrény-elv alapján, gazdaságosan épített típusok felelhetnek meg, mint például az Atego 1222-es, amelyet alacsony alvázzal, nagy teherbírással és nagyteljesítményű motorral kimondottan arra a célra fejlesztettek, hogy 11,99 tonna össztömeggel még éppen autópálya-díj fizetése nélkül dolgozhasson áruterítőként Németországban. De ne szaladjunk még ennyire előre...
Ne csak nézz!
Mercedes-minőség
Hajtóművek
Dombasszisztens
Csökkentett üzemköltségek
A fejlett technikának köszönhetően sikerült jócskán felemelni az Atego szervizperiódusát. Hosszú távú közlekedésben 100-, áruterítésben 60-, nehéz üzemkörülmények között pedig 30 ezer kilométerenként kell műhelybe vinni. Sok szerkezeti egység egyáltalán nem kíván karbantartást, így a szervizköltség körülbelül 15 százalékkal mérséklődött a típuselődhöz képest. Megkönnyítették a sofőr munkáját is: a motorolaj szintjét és nyomását, a hűtő-, az ablakmosó- és a fékfolyadék szintjét a vezetőülésből lehet ellenőrizni, akárcsak az izzólámpák működőképességét.
A tartalomból: |
Karlovitz Kristóf