A sűrű köd miatt a motorosoknak nem kellett teljesíteniük a negyedik nap 123 km-es gyorsasági szakaszát Marokkóban a 27. Dakar-ralin. A mezőny tagjai az első ellenőrzőpontig konvojban haladtak, majd onnan közúton, vagyis aszfalton mennek tovább Agadír irányába. Mivel a köd a reggeli órákat követően feloszlott, az autósok és a kamionosok már a program szerint rajtolhattak el. Nekik a gyorsasági szakasszal együtt 666 km-t kell megtenniük Rabat és Agadír között.
Varga Ákos mondta még vasárnap: "Eddig minden nagyon szép és jó, amennyire tudtam, próbáltam gyorsan menni a prológon és a mai gyorsaságin is. Sajnos mindkettőn hibáztam és elestem, de se motor, se én nem sérültünk meg, így minden gond nélkül tudjuk folytatni a versenyt és abszolút egészségesen megyünk Afrikába. Nagyon várom a többi kihívást. Technikai problémáim csak az aszfaltos szakaszon voltak, az enduro gumik nem bírták a tempót, három szettet is sikerült elhasználnom belőlük. Szerencsére a szervizautó mögöttem jött, folyamatosan tudtam haladni a gyors kerékcserékkel, ezért időben célba értem."
Nagy Péter: "Azt hiszem, valahol a 100. hely környékén vagyok (90. - a szerk). Sajnos nagyon rosszul aludtam a mai versenytáv miatt. A tegnapi monoton 900 km rendkívül elfárasztott, de ennek ellenére sikeres volt minden, úgy néz ki, hogy bírjuk erővel, és a technikával sem lesz gond. A holnapi 120 kilométeres speciál, és az esetleges navigációs hibák miatt aggódom, de nem hiszem, hogy probléma lenne. A GPS használatában úgy néz ki, még nagyobb rutint kell szereznem. Egyelőre ami a leginkább foglalkoztat, az a hideg. Még soha életemben nem kellett ennyire felöltöznöm, mint most. Remélem, ennél már csak jobb lesz."
Flash Gordon
Az autósoknál kisebb meglepetésre - második szakaszgyőzelmét szerezve - az amerikai Gordon volt a leggyorsabb, s ezzel összetettben is visszavette első helyét. Előnye persze nem sok, egy perc se a tavalyi bajnok, mitsubishis Peterhansellel szemben. A négykerekesek dolgát köd már nem, "csak" a nyakig érő sár és a köves utak nehezítették.
"Nem akartunk kockáztatni, de nem az óvatosságunk miatt maradtunk le ennyire az éllovasoktól, hanem azért, mert eltévedtünk. Mi is előztünk, minket is előztek, és a porban nem láttuk az utat. Elvesztegettünk kb. tíz percet, mire visszataláltunk a helyes útra" - nyilatkozta a szakaszt a 73. helyen záró Szalay.
Persze valószínűleg nem ezen a 10 percen múlik a csapat üdvössége, hiszen az igazán nehéz, dűnés szakaszok ezután következnek. Szalay annak nagyon örül, hogy a Frontera hibátlan, és ő is kezd lassan bemelegedni. Erre szükség is van, hiszen kedden már egy 381 kilométeres szelektív szakasz vár a mezőnyre.
Palikék a 47. helyen zárták a napot, s ők a legjobb magyarok, mert Kisék hiába voltak gyorsabbak, jókora (7:14 ó) büntetés (váltócsere, késés) miatt visszasorolták őket a 158. pozícióba. Lisziék az 58., Szalayék a 64. helyről várják a folytatást.
"Igazi klasszikus marokkói pálya volt, nagyon élveztem" - áradozott Palik László. "Nagyon technikás volt a pálya, az autó végig táncolt, hol ide, hol oda dobálta a hátulját. A félpercenkénti rajtoltatás nem könnyítette meg a dolgunkat, nagyjából a negyedik kilométernél értem utol az előttünk rajtolót. Ennek ellenére közel húsz helyet jöttünk ma előre. Így az első igazi, hosszú afrikai gyorsaságin bőven a mezőny első harmadából, majdhogynem az első negyedéből tudunk majd elrajtolni, s jó esélyünk van rá, hogy még sötétedés előtt kiérjünk a gyorsaságiról, ami borzasztóan fontos. Amúgy hál' Istennek teljesen eseménytelen volt számunkra a mai nap, az autót még mindig kíméltük, egy karcolás sincs rajta, az eddigi céljainkat pedig teljesítettük, sőt, mondhatom, hogy túlteljesítetettük. A szakaszon egyébként a navigáció sem volt piskóta, de Gabi fantasztikusan oldotta meg, nagyon jó ritmusban mondott mindent. Az autó tökéletes, nagyon szépen megy, még tele tankkal is."
A kamionosoknál Darázsiéknak jobban, Szalleréknek kevésbé sikerült a szakasz, de versenyben vannak. Nyert és vezet az ötödik Dakar-győzelmére hajtó, orosz Csaguin. "Elrontottam egy kis folyót, ami magában nem lett volna gond, mert ott nem vesztettünk időt, de később meg kellett állnunk az elromlott méterszámlálónkat megjavítani" - így Szaller. "Nem tudom pontosan, de legkevesebb tíz percet vesztettünk. A pálya amúgy gyors volt, jó volt."