Persze, akad még átfedés a két BMW palettáján, hiszen a 3.0i (231 LE) és a 3.0d motor is megtalálható, utóbbi azonban az X3-asban "csak" 204 lóerős, szemben az X5-ös tesztünkben is vizsgált 218 paripájával, nem is beszélve a 410 kontra 500 newtonméteres forgatónyomatéki csúcsról. Ne vesszünk el azonban a részletekben, az X3-as amúgy is kisebb és jól érzékelhetően lentebb pozicionált autó.
Az X5-ös optikai fölénye egyértelmű, bár a puszta számadatok vizsgálatánál azért meghökken az ember. Az X3-as tengelytávja például csak 2,5, szélessége pedig 1,9 centivel kisebb az X5-ös hasonló dimenzióinál, így az Amerikában gyártott nagyvas a hosszúság (+10,2 cm) és a magasság (+7,6 cm) terén érvényesíti testi fölényét. Mindez természetesen a mérlegen is megmutatkozik, hiszen a dízelmotoros X5-ös menetkész tömege közel 2,2 tonna, bár az X3-as sem panaszkodhat a maga 1,8 tonnájával.
A csomagtérnél aztán jön egy kis csavar a történetbe, az X3-as ötödik ajtaja ugyanis nagyobb rakteret tár fel, mint az X5-ösé, s a bővítés utáni űrmérete is túllépi a testesebb fivérét. Na jó, az X3-as csomagterében persze nincs pótkerék, a szükségkerék alsó rögzítéssel a padlón kapott helyet - az X5-ös putonnyában ellenben teljes méretű pótkerék lapul, ami megfelelő magyarázat lehet a csomegterek nüansznyi méretkülönbségére.
Múlt és jövő