Loeb zsinórban harmadszor nyerte meg a hagyományosan szezonnyitó Monte-carlói ralit, sőt, 2002-ben is ő volt a leggyorsabb, csak rossz helyen cseréltek neki kereket, s ezért megbüntették. Azóta viszont ő és a Citroën bünteti a mezőnyt - Loeb pályafutása 11. futamgyőzelmét szerezte.
Amúgy a vasárnapi első két gyorsot Solberg nyerte, aki Gardemeistert üldözte a dobogó alsó fokáért - ki is előzte, már képletesen. Aztán Kresta villant, nem volt nála sebesebb, Mr. Hollywood, a 2003-as szezon világbajnoka bezzeg lecsúszott az útról és kiesett. Ahogy még ugye szombaton Sarrazin is - nem valami fényes start a Subarunak.
Ugyanakkor Grönholm is hibázott, 307-ese egy kerék, ő meg három hely mínusszal megúszta. Közben a versenyzők helyenként hóról, nagyon csúszós burkolatról, és hát sok-sok nézőről számoltak be. Amúgy száraz, aszfaltos rali lett a Montéból...
A "célegyenesbe" fordulva előbb Grönholm nyert szakaszt, majd az utolsó két gyorson Loeb azért odatette magát, nehogy már csak biztonságit autózzon... Elképesztő, több mint két és félperces előny birtokában oktatta a többieket...
JWRC: Meeke befogta Katajamakit és győzött, nahát, már itt is a Citroën (C2)...
Erről ennyit. És egy kis statisztika: kevesen is indultak (33), még kevesebben értek célba (24). Az első pillanattól az utolsóig Loeb állt az élen. Szakaszgyőzelmek (14, mert a 7-esen megállapított idők voltak): 7 Loeb, 2-2 Solberg, Grönholm, 1-1 Bengue, Panizzi, Kresta. Konstruktőrileg 7 Citroën, 2-2 Subaru, Peugeot, 1-1 Skoda, Mitsubishi, Ford. Gumicsata 2005 I. rész: Michelin-Pirelli 9-5.
Az azért feltétlen üdvözlendő, hogy új nevek, de legalábbis régiek új "köntösben" is bravúrkodnak, a gyári pontversenyre pillantva is jókedve lesz az embernek. Csak akkor nem, ha Subaru-szurker. Jó a meccs.
Jó, hogy Duval majdnem olyan gyors volt új gépével, mint Loeb. Csak aztán besokallt. Jó, hogy a Kronos-féle privát Citroën Xsarával Stohl barátunk is remekelt. Jó, hogy Sarrazin is ért eé kiváló részeredményeket az Imprezával. Jó, hogy Gardemeister és Kresta ilyen nagyszerűen megbarátkozott a Focusszal. Jó, hogy Panizzi ennyire keményen tolja betonon, és hogy az új Mitsubishi meg bírja. Rovanperä alatt sem hullott szét.
Jó lesz, ha Märtin is hozzászokik a 307-eshez, jó lesz, ha egyszer Grönholmnak kijön a lépés, és esetleg aszfalton is nyerni tud, nemcsak murván. Jó lesz, ha a Skoda Fabia végre nemcsak egy-egy szakaszra lesz eltalálva. Jó lesz, ha Solberg bepipul, emberteleneket fognak Loebbel (is) durvulni. És jó lesz, ha látjuk még Auriolt mesterkedni akármilyen autóban, fantasztikusan vezet a kis francia.
És jó lesz a JWRC-parti is, ha a C2-esek ilyen szinten versenyképesek - bele kell erősíteniük a suzukisoknak. És jó lesz, biztosan jó lesz a következő, a Svéd rali (február 11-13.) is még újabb nevekkel, arcokkal, információkkal arról, mi is várható 2005-ben a ralielitben.