- Zsákutca lett ez a történet, ugye?
- Igen, gyakorlatilag minden szempontból. Amikor meghallottuk, hogy kiszáll a PSA csoport, akkor már gondoltam, hogy itt nagy baj lesz. Ezzel együtt, ha nem szállt volna ki és tovább tudtuk volna csinálni, akkor is egy kicsit zsákutca volt, mert úgy éreztem, hogy négy magyar bajnoki cím után, amit a kétkerekesek között szereztünk az elmúlt négy évben, igazából nem volt túl nagy kihívás. Én mindenképpen szeretem a kemény, komoly feladatokat, és egy kicsit már bele is untunk annak ellenére, hogy megpróbáltuk az utolsó pillanatig profin csinálni. 2004-ben például már csak a vb motivált. Mindent arra tettem fel, hogy hat versenyből sikerüljön megnyerni a bajnoki címet, nehogy hibázzak. Csak a vb érdekelt, elvesztettük a motivációt, és ezért is nem folytattuk.
- Lett volna lehetőség kétkerekessel?
- Ha nagyon akartunk volna, akkor tudtunk volna menni egy C2-essel, de igazából mindenképpen kellett volna hozzátenni pénzt. A költségvetés nagy részét a Citroën Hungária állta, és nem tudtuk volna ezt pótolni, ezáltal leegyszerűsített, csökkentett kondíciókkal jöhetett volna az az autó. Gyakorlatilag a fő baj a Casco lett volna, pontosabban annak hiánya. Egy ilyen új C2-esnek iszonyatosan magas az értéke, és én ezt nem vállaltam be, hogy Casco nélkül nekifussak.
- A Montén pedig nagyon jól szóltak a kis Citroënek...
- Akkor más Super1600-ban nem is gondolkoztál?
- Amikor kiderült, hogy a Citroën nem vesz részt a versenytámogatásban, akkor megpróbáltam a Suzukival tárgyalni, szerettem volna a színeikben versenyezni, de sajnos a tárgyalások nem úgy alakultak, ahogy én szerettem volna. És így nem adatott meg a lehetőség, hogy kipróbáljak egy ilyen top 1600-os autót, mint a Suzuki.
- A Citroën Total Rallye Team tényleg a legprofibb csapat volt. Ez mindenképp egy jó iskola Bútor Robinak is, nem?
- Négy év alatt rengeteg versenykilométeri tapasztalatot szereztünk, és rengeteget dolgoztunk azért, hogy jól nézzen ki a csapat. Sokat foglalkoztunk a médiával, és az biztos, hogy ez a jövőben is meghozza a gyümölcsét, és ha talpra tudunk állni ebben az évben, akkor ezt ugyanilyen színvonalon szeretném tovább csinálni.
- Ez a négykerekes hóautózás előrevetít valamit?
- Nekem is tetszett! :)
- Ennek örülök! Természetesen ettől függetlenül négykerekes autóval szeretnék versenyezni, ez biztos.
- Amikor a Forddal mentél, jó sok pénzedbe volt a versenyzés. Emlékszem, a citroenes évek előtt többször is nyilatkoztad, hogy már nem akarsz úgy versenyezni, hogy ennyire saját zsebből kelljen finanszírozni. Ez a hozzáállás nem változott, ugye?
- Nem szeretnék és nem is tudok olyan nagyságrendekben gondolkozni, mint amikor a Fordok idejében gondolkoztam. Nem is akarok. Mindenképpen szponzori háttérrel szeretnék versenyezni, és valószínűleg bérelni fogok egy autót. A bérlés az egyetlen út, már csak azért is, hogy ne álljon egy komoly tőke egy ilyen kategóriájú autóban. És szervizzel együtt szeretnék ilyen autót bérelni, nem tudok és nem is akarok szervizcsapatot felállítani. Ez mind-mind pénz, felelősségben és munkában is nagyobb teher, amire abszolút nincs időm. Tehát valószínűleg bérlés lesz, komplett szervizcsapatos bérlés. Vilivel ketten fogunk menni, és két csapatvezetőből, valamint egy médiafelelősből fog állni a csapat. Ezen dolgozunk jelen pillanatban, hogy ez mind összeálljon. Mind a csapat, mind az anyagi háttér, valamint egy olyan cég, akitől tudunk bérelni egy komoly autót. Remélem, hogy hamarosan be tudok számolni nagyon pozitív dolgokról. Folynak a tárgyalások, és azt hiszem, hogy nagyon jó irányba tartunk, nagyon közel van az, amit vártunk már eddig is. Igaz, sajnos nem Citroën...
- Akkor így buktad a piros hegyoldalt...
- Remélem, hogy más színű lesz a hegyoldal a szurkolóktól, és remélem, olyan színű, mint amilyen az én ruhám lesz :)