Videó: Citroën C5 teszt
Harcias népség a városlakó. Ragadozóként küzd a szabadon maradt parkolóhelyekért, a forgalmi sávok koncáért. A fényezett lökhárítók elsőként válnak a forgalomban részt vevők nemtörődömségének áldozatává, viszont a praktikus fekete műanyag rendszerint a fapados kivitelek velejárója, márpedig ez sokak számára elfogadhatatlan opció. Ezért zseniális az XTR. Olyan, mint a jól ápolt borosta, amely a szabadon burjánzó szőrzettel ellentétben nem az igénytelenséget, hanem a szabadság szeretetét, a senkinek be nem hódoló férfiasságot hirdeti. Persze gazdaságosabb nem borotválkozni, mint hetente mesterfodrászhoz járni, de a stílusnak mindig megkérik az árát. A C3 esetében ez ott kezdődik, hogy az extrém kivitel csak a drágább, 16 szelepes motorokkal rendelhető, ettől eltekintve viszont egészen olcsón megússzuk a dolgot: épp csak 85 ezer forinttal fizetünk többet, mint az azonos felszereltségű SX modellért. Már akkor pénzünknél vagyunk, ha csak a pluszként szériában kínált elektromos tükröket és Moduboardot nézzük - a lényeg tehát már ráadás.
Nem járja
magas üléshelyzetetIgás paripa
A terepjárós imázshoz ugyanúgy hozzátartozik a tetősín, mint Cindy Crawfordhoz az arcán lévő apró anyajegy. A Citroën azonban nem elégedett meg holmi hagyományos megoldással: a fekete hossztartók öblében ugyanis ott lapulnak a látványos, fémszínű keresztlécek is. Ezek az utasülés alatti fiókban található készlet segítségével különösebb bonyodalmak nélkül leszerelhetők, majd a mellékelt tappancsokkal "üzemi irányban" rögzíthetők.