2003-at írtunk, amikor Nissanék beszálltak a híres-neves sivatagi show-ba, és ha meg nem is tudták verni a mostanság egyeduralkodó Mitsubishit, számos kitűnő részeredménnyel, szakaszgyőzelmekkel, top10-es finisekkel jelezték: bizony számolni kell velük.
És több neves ralit is nyert Európa-szerte, meg Marokkóban is. Olyan nagyágyúk csapattak Nissannal, mint az élő legenda, finn Ari Vatanen, a skót fenegyerek, Colin McRae, vagy a dél-afrikai Giniel de Villiers. Utóbbi (a belga Jean-Marie Lurquin navigálásával) negyedik lett a legutóbbi, 27. Dakar-ralin.
A nissan-dakar.com oldalon közöltek szerint viszont mindezek ellenére a japánok kiszállnak, mert azután, hogy a 4 literes, V6-os (200 kW maximális teljesítmény 5000-es, 430 Nm-es nyomaték 4000-es fordulaton) Pickuppal a Dakaron is bizonyították 4x4-es erejüket, más vonalakon kommunikálnák agresszív modellfrissítésüket (három év alatt tíz új autó, közte SUV, terepjáró is).
A Nissan Rally Raid Team így hát megszűnik, a márka további európai motorsportos tevékenységeit a NISMO (Nissan Motorsports International Co.) fogja össze. Nem kizárt, hogy akár a Dakaron, akár más versenyeken egyesek azért gyári támogatású Pickupokkal indulnak majd...
És hogy a Nissanok gyári építés, technika híján is milyen kiváló gépek, arról a Palik, Darázsi, illetve a Kis, Czeglédi kettős erdménye is tanúskodik, előbbiek a parádés, magyar rekord 18., utóbbiak a 33. helyen értek célba.