Képek a magyarokról és a győztesekről
A záró, 31 km-es gyorsasági szakaszt magában foglaló rövid kis etapot a szenegáli fővárostól északra fekvő Lac Rose tó környékén rendezték. Az utolsó szakaszt a motorosoknál az amerikai, elsődakaros Walch (KTM), az autósoknál a francia Saby (Volkswagen), a kamionosoknál az orosz Csaguin-féle Kamaz teljesítette a leggyorsabban.
A motorosoknál abszolútban a francia, 31 éves Cyril Després győzött, először, és persze KTM-mel. A márkatárs, spanyol Marc Coma és a dél-afrikai Alfie Cox előtt. Legjobb nem KTM-esként, Yamahával a franica David Frétigne ötödik tudott lenni. Szóval zsinórban ötödször nyert az osztrák gyártó...
És végigment, és beért mind Varga Ákos (32), mind Nagy Péter (33), elsődakarosok, KTM-mel, előbbi a 27., utóbbi a 81. helyen! Itt még említsük meg, hogy Hermann Henrik (40) kollégájuknak nem sikerült a bravúr, hat napig bírta, még egy, a verseny előtti baleset is hátráltatta. No de majd egy év múlva.
Az autósoknál a papírformának megfelelően (már ha van ilyen) a 39 éves Stéphane Peterhansel (Jean-Paul Cottret navigálásával) ismét odatette magát, címet védett, pályafutása nyolcadik (!!!!!!!!) Dakar-sikere, hatot motorral, kettőt kocsival, Mitsubishivel nyert. A háromgyémántos japán konstruktőr sorozatban hatodszor, amúgy meg 27-ből tizedszer nem talált legyőzőre, ez sem semmi.
Ezüstös is francia és mitsubishis, az exsíző Luc Alphand lett, bronzos a német, 2001-es legjobb Jutta Kleischmidt (Volkswagen). Igen, ő egy hölgy... Eztán következik a Nissan, jelesül a dél-afrikai Giniel De Villiersszel a volán mögött.
És a magyarok! Mind a négy egység beért a célba! Palik László (43) és Darázsi Gábor (32) törött féltengellyel vánszorogtak a végén (elásták magukat, és állítólag Darázsiék tudták őket kihúzni...), két helyet veszítettek (büntetést is kaptak), de így is a szenzációs, 18. pozícióban végeztek a Nissan Pickuppal, legjobb autós magyarként. Szalay Balázs (40) és Bunkoczi László (39) abszolút 21. lett az Opel Fronterával, Kis Sándor (46) és Czeglédi Péter (31) a másik RTL-es Nissannal a 33., Liszi László (45) és Rack György (48) pedig a gyengécske kis dízel Mitsubishi Pajeróval a 66. helyen végzett.
Finoman szólva is várakozáson felüli, és akkor még itt vannak a kamionosok, akik szintén "hiánytalanul" végigmentek. Gyorsan tudjuk le, hogy az orosz Kabirov (43) és barátai simán nyertek Kamazzal, nem meglepetés, annál inkább az a japán, idősebb Szugavaráék (63 éves...) második helye Hino gépükkel, az olasz Vismaráék (53, Mercedes) meg csak az utolsó pillanatban kerültek dobogóra azzal, hogy a holland Bekxet és társait a végén kizárták... A DAF-ban ugyanis szabálytalan alkatrészre bukkantak a revizorok.
De a lényeg, mármint a mi szempontunkból: a dicső 16. helyen zárt a Darázsi Zsolt (35), Tagai Róbert (34), Szalai Norbert (24) összetételű csapat egy MAN típusú szervizkamionnal, Szalayék "szolgálatában". És szintén remekül ment, 30. lett a Szaller Zoltán (31), Farkas Nándor (24), Keresztesi Péter (36), Mercedes kvartett, ők Palikéknak és Kiséknek segítettek ugye.