A Citroën C5 illetve C4 modelljeihez rendelhető, rendszer, az AFIL (angol rövidítése szerint LDWS - Lane Departure Warning System) autópályán, vagy autóúton 80 km/órás sebesség felett érzékeli az útburkolatra festett terelő-, vagy záróvonal irányjelzés nélküli átlépését.
Az autó első lökhárítója alatt elhelyezett hat pár infraérzékelő mindegyikében egy infravörös sugarakat kibocsátó dióda és egy érzékelő cella található. A dióda által az úttestre kibocsátott infravörös sugárnyaláb eltérő visszaverődését a központi egység elemzi, majd a sávelhagyással egyező oldalon bekapcsolja a vezető ülésébe épített rezgő elemet, így figyelmeztetve a vezetőt a sáv elhagyására.
A tetszés szerint ki- illetve bekapcsolható rendszert kifejezetten a vezető figyelmetlensége és átmeneti koncentráció kiesése miatt kialakuló veszélyes helyzetek megelőzésére fejlesztették ki. Az innovációs díjat 2005. március 2-án Claude Satinet, az Automobiles Citroën vezérigazgatója vette át, a Genfi Autószalonon.