Minderről a legutóbbi Új-zélandi rali környékén volt szó (ismét) - közölte a wrc.com. Ismét, mert a 2003-as szezon végén a Hyundai úgy vonult pihenőre, hogy három év, és újra támad. Ismét, mert arról, hogy a Suzuki kipróbálná magát a csúcskategóriában, már régóta, sokszor lehetett hallani pletykákat.
Ami biztos (?), hogy a PSA-nak egy időre (?) a mostani az utolsó évadja, azaz se Citroen, se Peugeot - Loeb, Duval, Grönholm és Märtin pedig munka nélkül marad. A kétszeres világbajnok (2000, 2002) Magic Marcust bezzeg máris hírbe hozták a Suzukival...
A Suzuki ugye hamarosan beveti az Ignist váltó Swift JWRC-t, de ez a kategória nem az a kategória (az Ignis, majd a Swift a juniorok, a Super1600-asok mezőnyében porol). Hogy a japánok a Swiftből fejlesztenének tovább WRC-t? Nem tudni. Eleve bizonyos méretbeli követelményeknek meg kell felelni - például a 206-os Peugeot-ból is csak úgy lehetett WRC, hogy durván nagyobb kötényeket kapott.
Az sem eldöntött, hogy a Hyundai melyik modellel próbál újra szerencsét. A koreaiak korábban az Accentből építettek WRC-t, és hát éppen most frissítette föl a gyár ezt a legkedveltebb modellt. A wrc.com szerint az RC hatchback lehet az alap az új Theta erőforrással, illetve németországi lesz a központ, Rüsselsheim.
A múlt és a jövő: Hyundai Accent WRC 2003-ból, és a hamarosan debütáló Suzuki Swift JWRC
A Hyundai visszatérését a hajdani ígéreten, az elméleten túl más igazából nem támasztja alá, a Suzuki törekvését viszont a gyakorlat is. Hiszen a svéd P-G Andersson és a brit Guy Wilks is idén már mind a 16 futamon rajtol - nem csupán azokon a versenyeken, ahol a juniorok meccselnek... Tapasztalatgyűjtés, miegymás.
Hozzájuk hasonlóan a finn Kosti Katajamaki is a Suzuki alkalmazottja, és Grönholm nagy haverja. Grönholmnak meg a Suzuki sportigazgatójával (meglepetésre még egy honfitárs) kiváló a kapcsolata. Risto Laine persze üdvözölné csapatában Grönholmot, de azt is elmondta, hogy Anderssoné és Wilksé a prioritás.