Ha igaz a mondás, és a hullámvölgyet mindig hullámhegy követi, akkor most újabb sikeres viadalnak kell következnie, és a csapat mindent meg is tett azért, hogy ez így legyen.
Az Opel Fronterával az utóbbi időben szinte csak ékszíjgondok voltak (mindig elszakadt), de mostanra ezeket is sikerült megoldani. Az ékszíjtárcsákat alumíniumra cserélte a csapat, ezek egyrészt könnyebbek, másrészt nem terhelik annyira magát az ékszíjat, amelyből mostantól nem keresztharántosat, hanem hosszharántosat használnak. Magyarra lefordítva ez azt jelenti, hogy az újabb fajta nehezebben szakad el, mint az előző.
"Természetesen az első helyet célozzuk meg, bár tudjuk, hogy nem lesz könnyű dolgunk" - mondta Szalay Balázs, az idénynyitón megszerzett ezüstjének köszönhetően jelenleg második a bajnoki pontversenyben. "Szombaton a ralikról már ismert kerepestarcsai homokbányában fogjuk tesztelni az autót, és megpróbáljuk kicsit leültetni - lejjebb vinni a súlypontját -, mivel itthon nincsenek olyan óriási buckák, mint amilyenek a dűnék a Dakaron. Az efféle sprintversenyekhez természetesen lelkileg is másként kell hozzáállni, mint a sivatagi show-hoz. Itt minden apró hiba megbosszulja magát, hiszen a mezőny rendkívül sűrű, nincs idő ledolgozni az esetlegesen összegyűjtött hátrányt."
Érdekesség, hogy január óta most versenyez együtt először a Dakaron induló négy páros - Szalay Balázsék, Palik Lászlóék, Kis Sándorék és Liszi Lászlóék -, ez is jelzi a viadal rangját.
A háromnapos viadal mezőnye május 6-án 13 órakor mutatkozik be a Budapesti Felvonulási téren, másnap reggel nyolckor ugyaninnen van a rajt. A mezőny Keszthelyen pihen meg, ahonnan 8-án reggel indul vissza Budapestre. A verseny során hét szelektív szakaszt teljesítenek a párosok, amelyek közül a leghosszabb 90 kilométeres. Az össztáv: 750 kilométer.
A viadal útvonala a szabályoknak megfelelően titkos, de szombaton és vasárnap is megfordul a mezőny a Veszprém melletti Jutaspusztán, és mivel a szervizparkot is itt alakítják ki, a nézők számára folyamatosan lesz látnivaló.