Idehaza is raliztak a hétvégén!
Vasárnap Loeb megtartotta közel perces előnyét, Solbergnek esélye sem volt, nem is nagyon erőltette a dolgot. A Citroën franciája ezzel Monte-Carlo és Új-Zéland után idei harmadik futamgyőzelmét aratta, ez már karrierje 13. sikere - e tekintetben is eggyel jobb a Subaru norvégjánál. Aki ugye Svédországban és Mexikóban nyert. Azt se felejtsük, hogy az elmúlt két év világbajnokáról van szó, meg mindkettő 74-es születésű, meg mindkettő 10-10 diadallal kezdte a szezont. Uralkodnak, no.
Mögöttük a kétszeres világbajnok (2000, 02) Grönholm durvul, mindig ott van a legelején, de képtelen nyerni. Most is hibázott, és ennyi. Neki egyébként 16 futamgyőzelme van, könnyen kiszámolható, hogy már nemsoká lesz Magic Marcus az aktív mezőny legeredményesebbje.
Grönholm peugeot-s csapattársa, Märtin hozta már megint a formáját, letutizta - sok hasznos pont egyéniben, konstruktőrileg is. Ötödiknek kapaszkodott fel Gardemeister, hatodiknak meg a fordos kolléga, Kresta - hiába, kiváló autó a Focus, mindenki tudja. Pontszerző lett még az egyaránt privát WRC-t hajtó Warmbold (Ford) és a Pykälistö (Citroën).
És ez, hogy két nem gyári végzett a nyolcban, jelenti azt is, hogy a 11. Duval és a 13. Tuohino is pontot-pontokat szerzett a Citroënnek, illetve a Skodának. Gyárilag az a helyzet, hogy a címvédő Citroën picit közelebb került az éllovas PSA-tesóhoz, a Subaru és a Ford meccsel a bronzért. Szardínia nagy vesztese a Mitsubishi, amelynek mindkét pilótája, Rovanperä és Galli is feladta - előbbi a pazar negyedik helyről... A Skoda messze lemaradva kullog a végibe'. Pontos állás a következő oldalon.
Egyéniben Loeb kielőzte Solberget, harmadik az elképesztően kiegyensúlyozott, ezzel együtt szürkécske Märtin. Grönholm és Gardemeister van még topközelben, a többiek aztán hátul a vokálban. De ha már Märtin teljesítményét, átlagát méltattuk, akkor azt is jegyezzük meg, hogy a Ford folytatta überszériáját, már vagy 50 futamon ér célba pontszerző helyen, állandóan.
A harmadik nap történéseiről röviden: 6 szakasz szervizpark nélkül. A gyorsokat sorrendben Loeb, Grönholm, Solberg, Solberg, Atkinson (aki amúgy csak a 18. lett) és Solberg nyerték. A 12-esen Schwarzot, a Skoda élharcosát kizárták idegen segítség igénybevétele miatt. Galli Mitsujának nem bírta a váltója. A 13-ason Grönholm megfogta Rovanperät, aki a 14-esen odaverte a Lancert, kiesett. Lényegében ennyi.
A junioroknál is citroënes siker született: a mindössze 22 éves (éppen most), Sainz protezsálta, Marti navigálta spanyol Sordo győzött (először) Aava (Suzuki) és a másik C2-est zúzó, McRae-fióka Meeke előtt. Tessék csak megnézni, nagy a harc, jó sokan pályáznak a kisvilágbajnoki címre.
És egy kis szardíniai statisztika: 1192,28 km össztáv, 350,03 km gyorsasági laza murván, Olbia környékén, 17 szakasz (de csak 9 féle), 70 nevező, 66 induló, 43 a célban. Abszolútban Grönholm két gyorson át vezetett, aztán Loeb az utolsó pillanatig. JWRC-ben Katajamaki (Suzuki) a hetesig, majd Meeke a tizesig, onnan pedig Sordo.
Az abszolút szakaszgyőzelmeken öten osztoztak: Loeb 8, Solberg 4, Grönholm 3, Atkinson és Galli 1-1. Gyárilag: Citroën 8, Subaru 5, Peugeot 3, Mitsubishi 1. Gumilag: Pirelli-Michelin 9-8. JWRC-ben Sordo és P-G Andersson (Suzuki) 6-6 szakaszt nyert, Meeke 3-at, Katajamaki 1-et (és Citroën-Suzuki 9-7). A junioroknál egy szakaszon megállapított eredmény volt.
Következik a durvább murvás Ciprusi rali május 13. és 15. között.
2. Szardíniai rali, végeredmény (élcsoport):
1. Loeb, Elena (francia, monacói, Citroën Xsara) 4:06:33.7 ó (85,2 km/h)
2. P. Solberg, Mills (norvég, brit, Subaru Impreza) + 59.6 mp
3. Grönholm, Rautiainen (finn, Peugeot 307) + 3:07.3 p
4. Märtin, Park (észt, brit, Peugeot 307) + 4:12.3 p
5. Gardemeister, Honkanen (finn, Ford Focus) + 8:29.3 p
6. Kresta, Mozny (cseh, Ford Focus) + 9:29.2 p
7. Warmbold, Orr (német, ír, Ford Focus) + 9:59.8 p
8. Pykälistö, Ovaskainen (finn, Citroën Xsara) + 10:21.2 p
9. Stohl, Minor (osztrák, Citroën Xsara) + 10:35.6 p
10. Higgins, Agnew (brit, Ford Focus) + 12:21.1 p
11. Duval, Prevot (belga, Citroën Xsara) + 13:29.8 p
12. Sarrazin, Giraudet (francia, Subaru Impreza) + 15:04.4 p
13. Tuohino, Markkula (finn, Skoda Fabia) + 15:30.6 p
14. Johansson, Lindström (svéd, Subaru Impreza) + 16:32.5 p
15. H. Solberg, Menkerud (norvég, Ford Focus) + 18:13.6 p