A Limasszol központú 33. Ciprusi ralin (2000 óta vébés) Benikék (Balázs navigátora Vinoczai Attila) 18-as rajtszámmal indulnak, ezen a versenyen először. Amely amúgy a mondjuk szintén mediterrán olasz, pontosabban szardíniai futamot követően nyitja a már szokásos (dettó dél-európai) ciprusi, török, görög hármas megpróbáltatást.
A versenyről röviden: mindhárom napon 6 gyors lesz (azaz 9 féle pályán összesen 18 szakasz), az össztáv 1063,92 km, ebből 326,68 a mért. A leghosszabb szelektív 38 km-es. Viszonylagos csigatempó, hőség, kövek, miegymás. Tavaly Loeb nyert Märtin és Sainz előtt, korábban Solberg, Grönholm, McRae és Sainz tudott diadalmaskodni ezen a durva murvás, brutálkemény ralin.
Konstruktőri pár szó: A címvédő Citroen Új-Zéland és Szadínia után zsinórban harmadik sikerére tör (akárcsak Loeb). A trónkövetelők közül a Peugeot és a Subaru (főképp Solberg) bizony szintén, a Ford pedig (Gardemeister főszereplésével) a nagy rekordra gyúr, hogy sorozatban ötvenedszer érjen be pontszerző helyen. A Mitsubishi dobogót szeretne, a Skoda meg több pontot, jó eredményt.
Ez egyébiránt még a vébés N-esek harmadik meccse. Mindenestül 62-en neveztek, íme a gyáriak:
Privát WRC-zik még H. Solberg, Warmbold (és Benik) Forddal, Stohl Citroennel, Carlsson 206-os Peugeot-val, Recordati Toyotával.