Harmadszor vébés a Kemer központú Török rali - Ciprus után, Akropolisz előtt, durva murva, por, hőség. Eső is jöhet, akkor meg plusz sár. 2003-ban ugye Sainz mester, tavaly pedig (Grönholm és Solberg előtt) Loeb nyert, szóval a világbajnok Citroen (egyik) kedvence ez a rali. És mivel éppen ez a két versenyző terelgeti most is a Xsarákat, a papírforma Citromék sikerét ígéri.
A kétszeres világbajnok (1990, 92) Sanyibá azért tért vissza elvileg csak erre a futamra, mert Duval legutóbb megint leamortizálta a kocsiját, újfent nem tudott pontokat szállítani, márpedig Loeb hiába nyer állandóan, egyedül kevés az üdvösséghez. Hogy a szezon végén kiszálló Citroen zsinórban harmadszor is a csúcsra jusson.
És, hogy kik azok, akik mindezt egészen másképp gondolják? Hát a másik, 2005-tel szintén búcsúzó PSA-alakulat, a Peugeot, amely jelenleg még vezet a konstruktőri meccsen, és főleg a fantasztikusan megbízható Märtin, de a kétszeres legjobb (2000, 02) Grönholm is egész jó helyen van egyéniben.
Aztán itt a Subaru, illetve hát a 2003-as bajnok Petter Solberg - tuti oda akarnak piszkálni az éllovas Loebnek, és Mr. Hollywoodot visszapattintani a topra. A Cipruson szép jubileumot ünneplő, egyhuzamban már 50 futam óta folyamatosan pontszerző Ford újra "csak" jó eredményekre törhet, ahogy a Mitsubishi is. Ha győzelmi esélyük nagyon nincs is, de egy dobogós helyet megcsíphetnek. A skodások talán beférnek a nyolcba.
A rali össztávja 1183,54 km, ebből 17 szakaszon 348,43 km a gyorsasági. A pénteki és a szombat nap a kemény, egy-egy szuperspeciállal a végén, vasárnap csak két szakaszt kell legyűrni a célig. Összesen 85 egység nevezett, íme a gyári WRC-sek:
A privát WRC-sek közül az ismertebbek: Warmbold, Orr (Ford), H. Solberg, Menkerud (Ford), Carlsson, Andersson (Subaru), Yazici, Okan (Hyundai), Vovosz (Subaru).
A 6. Török rali egyben az N-es vébé negyedik állomása, megint egymásnak feszül a temérdek Mitsubishi Lancer Evo és Subaru WRX STi.