Gyorsan essünk túl a kötelező körökön: a Mazda5 a sokak által kedvelt, de megöregedett Premacyt váltja fel a japán gyár palettáján, amelyből 1999-es bevezetése óta 140 ezer darab kelt el Európa- és 330 ezer világszerte. A C egyterű szegmens, amelyben az ötös hódító útjára készül, 2000 óta hatvan százalékot növekedett, elsősorban a hétüléses modelleknek köszönhetően.
Ez egyébként érdekes, a felmérések szerint ugyanis a vásárlók megveszik a hét ülést, mert az jó, miért ne és hátha jól jön később, aztán soha a büdös életben nem használják ki. Kivétel persze akad, s már csak rájuk is gondolva született meg az ötös, amely talán könnyű variálhatóságáról lesz messze földön híres. De erről majd később.
Ami a külsőt illeti, valljuk be őszintén: igen, láttunk már csúnyább családi egyterűt is. Nem könnyű szépet alkotni ebben a kategóriában, a szó klasszikus értelmében talán még nem is sikerült senkinek, pofás darabok viszont már születtek. Ilyen a Mazda5-ös is, szemrevaló, csinos darab, amely a kategóriában elsőként kínál vásárlóinak tolóajtót. Ráadásul mindjárt két darabot, amelyek igencsak leegyszerűsítik a ki és beszállást (700 milliméter széles helyet biztosítanak), meg még eleganciát és könnyedséget is sugallnak.