Aschenbrennert azért fosztották meg az első helytől, mert A8-as Mitsubishije turbófeltöltőjén szabálytalan változtatásokat észleltek a viadal után elvégzett ellenőrzés során. A kizárt pilóta csapata fellebbezett, az ügyet a szövetség illetékes bizottsága egy későbbi időpontban - várhatóan a jövő héten - bírálja el.
Asiék (navigátora Földesi Csaba volt) a második gyorstól fogva magabiztosan vezettek. "Az autó nagyon gyors volt, de azt nem gondoltam volna, hogy ilyen nagy különbséggel győzök. Amúgy gondjaim is voltak: a nagy huzattól kissé megfájdult a nyakam, de remélem, megúszom nagyobb porbléma nélkül" - nyilatkozta még Aschenbrenner.
Az első szakasz után ifj. Tóthék álltak az élen, azután viszont rontottak, a Peugeot 206 WRC egy drótkerítésen végezte. A hatszoros bajnok Janika sorozatban harmadszor esett ki. Szintén az első napon búcsúztak Hidegék, nekik kigyulladt az A8-as Mitsubishijük. Turánék Lancerje is feladta. Michnáék remek időket autóztak a Skoda Octavia WRC-vel, de egy árokjárás után annyit vesztettek, hogy szombaton már nem volt kedvük ismét harcba szállni.
Kiestek a bajnoki címvédő, legutóbb, Kassán diadalmakodó Turiék is, pontosabban kizárták őket. Eltaláltak egy fát, ettől, az ütközéstől a Skoda Octavia WRC-ben elhajlott, "jelentősen megsérült" a bukócső. A bukócső javítását pedig a szabályok nem teszik lehetővé...
A korábbi N-es uralkodó Spitzmüller első abszolút győzelmét szerezte a Toyota Corolla WRC-vel, Tagaiék (Skoda Octavia WRC) ismét dobogósok lettek, akárcsak a Ford Focus WRC-t hajtó Herczigék. A 2003-as bajnok, éllovas Benik Balázs új navigátorával, Varga Istvánnal a negyedik helyen zárt, rengeteg problémája volt a Ford Focus WRC-vel - de így is őrzi előnyét az összetettben.
Újfent jól szerepeltek a murván már vagy két éve nem versenyző Kissék (Hyundai Accent WRC), Botka Krisztiánék (Mitsubishi) abszolút hatodik helye egyben N-es és N4-es elsőséget is jelent (Szabó Gergőék kiestek).
Az A csoportot és az A8-at Trencsényiék (Mitsubishi) nyerték, a Super 1600-ot Kellerék (Suzuki Ignis). Az addig fölényesen vezető Kakusziék (VW Polo) a 12. gyosról kikéstek, visszaestek harmadiknak. Aztán abszolútilag lefelé haladva: H9-ben Nemesék (Lada VFTS), A6-ban Ábrahámék (Ford Puma), N3-ban Krózserék (Honda Civic), A7-ben Tárnokék (Renault Megane), H10-ben Spindlerék (Opel Kadett), N2-ben Bereczkiék (Honda Civic), A5-ben Országék (Suzuki Swift) győztek.
A ob következő futamát, a Veszprém-ralit július 22-23-án rendezik.
Mobil 1 - OTP Garancia Rallye, az Agip Országos Rallye Bajnokság 4. futama, nem hivatalos végeredmény (élcsoport):
1. Spitzmüller, Kazár (Toyota Corolla WRC) 1:09:06.2 ó
2. Tagai T., Tagai R. (Skoda Octavia WRC) 1:09.10.4
3. Herczig, Tóth I. (Ford Focus WRC) 1:09:11.9
4. Benik, Varga (Ford Focus WRC) 1:09:59.1
5. Kiss F., Penderik (Hyundai Accent WRC) 1:10:16.1
6. Botka, Mihalik (Mitsubishi Lancer EVO VI.) 1:13:01.2
origo / mti