Az új Micra külsejét tekintve csak kisebb módosításokon ment keresztül, amit gyakorlott szemek könnyen felfedezhetnek. A módosított első és hátsó lökhárítók gömbölydedebb formájúak lettek, míg az első hűtőrács agresszívebb formát kapott. A Tekna illetve a 160SR változatokhoz egy új, sokkal sportosabb első ködfényszóró választható.
Kimondottan városi kisautóról lévén szó, a módosítások során a Nissan nagy hangsúlyt fektetett a városi közlekedés során felmerülő kellemetlenségek kiküszöbölésére. Ennek érdekében az új Micra mind az első, mind a hátsó lökhárítóira, mind az ajtajaira védőcsíkokat kapott. Felszereltségi szinttől függően ez vagy fekete, vagy színre fújt változatban választható. Szintén újdonság a színre fújt sportos tetőspoiler is, ami csak a Tekna és a 160SR változatoknál szériafelszereltség.
A külső és belső színválasztékon kívül a műszerfal is megújult. Az olcsóbb változatoknál a fekete számlapon ezüstszínű számok, míg a Tekna és a 160SR változatoknál fehér hátlap és fekete számok láthatóak. Az Acenta felszereltségi szinttől minden új Micrában megtalálható a kormánykerékről irányítható műszerfalba integrált fedélzeti számítógép. A felfrissített modell új első üléseket is kapott, amelyek jobban megtámasztják a vezető és utasa hátát, és így lényegesen kényelmesebbé teszik a hosszú távú utazást.