A lehető legjobb a helyzet, már ami a magyar ralibarátok, szurkolók, érdeklődők tömkelegét illeti, hiszen a szezonzáró Zemplén-ralin (október 14-16.) még bármi lehet. A Mecsekben ugyanis az eddigi éllovas Benik Balázs (Ford Focus WRC) hamar kiesett (miként a WRC-sek közül a szintén fordos Herczig Norbert és a skodás Tagai fivérek is), a nagy vetélytársak bezzeg célba értek, ráadásul mind dobogós helyen.
Fotó: MTI > Még több kép DuEn oldalán!
Az ob állása (nem hivatalos, mínuszolás nélkül, élcsoport):
1. Spitzmüller 73 pont
2. Janika 70
3. Benik 70
4. Turi 63
Nyernie nagy csatában, komoly hajrával a címvédő Turiéknek sikerült - öt másodperccel verve Janikáékat. A bronzos Spiciék már sokat kaptak, de mindegy, számukra az a lényeg, hogy átvették a vezetést összetettben... (Amúgy a nyolcfutamos ob eddigi hét meccséből kettőt-kettőt nyert Turi, Janika és Spici, egyet Benik.)
A verseny teljes távja 451 km, ebből 142 km volt - valamennyi aszfaltos - a mért szakaszok (11) hossza. A8-ban (és A-ban) Turánék és Hidegék kiesését kihasználva Botka Dávidék győztek. Super1600-ban a Saxót (illetve korábban még Skoda Octavia WRC-t) C2-esre váltó Bútorék, N4-ben (és N-ben) Szabó Gergőék (Mitsu) nyertek. A pontverseny kategóriánkénti állásáról később.
Záróra tehát a Zemplénben, október közepén.
38. Allianz Hungária Mecsek-rali, végeredmény, élcsoport:
1. Turi, Kerék I. (Skoda Octavia WRC) 1:15:11.9 ó
2. Ifj. Tóth, Bahor (Peugeot 206 WRC) + 5.1 mp
3. Spitzmüller, Kazár (Toyota Corolla WRC) + 1:55.7 p
4. Botka D., Gabuda (Mitsubishi Lancer Evo VI.) + 3:43.3 p
5. Bútor, Tóth V. (Citroen C2 S1600) + 4:15.2 p
6. Vizin, Táborszki (Toyota Corolla WRC) + 4:35.7 p
7. Kakuszi Zs., Kakuszi Cs. (VW Polo S1600) + 5:21.4 p
8. Keller, Spitzer (Suzuki Ignis S1600) + 5:31.6 p
9. Pethő, Ruboczky (Mitsubishi Lancer Evo VI.) + 5:32.0 p
10. Szabó G., Benics (Mitsubishi Lancer Evo VI.) + 5:39.3 p