Hogy miért emlékeztetőül? Hát azért, mert voltunk olyan szerencsések, és már jóval a honi premier kipróbálhattuk a Mazda idei újdonságait: kezdtük a benzines ötössel, folytattuk a kikezdhetetlen hatossal, és legvégül nyúztuk a kompakt családi egyterűt dízelmotorral is. Nem feledkeztünk el az árlistákról sem, közöltük mindet részletesen, minthogy azonban az ismétlés és a tudás kapcsolatáról szól egy elmés közmondás, a lap alján megtalálja mindet újra. A lényeg, hogy az ötös és a hatos is ugyanonnan, 5 299 900 forinttól indul.
A Mazdánál 2000-ben kidolgozták a Millenium-tervet. Célként azt tűzték ki maguk elé, hogy 2002-től csak olyan autókat gyártsanak, amelyekben az MX-5 lelke is benne van, s hogy valamibe nagyon beletalálhattak, azt bizonyítja a márka elmúlt néhány éves sikertörténete. A 2003-ban bemutatott Mazda3-asból például máig nem tudnak annyit gyártani, amennyire igény lenne, de a hazai piacon maradva az sem lehet véletlen, hogy míg a Mazda 2001-ig inkább kisteherautó-márka volt az eladási adatok alapján, mára gyökeresen megváltozott a helyzet.
Személy szerint én örülök is ennek. Ültem az RX-8-asban (a Wankel-motoros sportkocsiról csak annyit, hogy sikere még a Mazdát is meglepte, bemutatása után itthon duplájára nőtt a sportautó-piac...), vezettem a B2500-ast, még Milánó mellett összebarátkoztam az ötössel, hétvégén végre kipróbálhattam az új hatost (és ha már ott volt, egy dízel hármast) is, s mindegyikben volt valami, ami megfogott. Többek között minőség és fíling.
A sajtótájékoztatón kiderült, hogy ugyan a kombi és ötajtós modellek egyre népszerűbbek, mégis szedánból veszik a legtöbbet. Érdekes, hogy a vevők nem az alapváltozatokat keresik, a kényelemért hajlandóak a zsebükbe nyúlni, így hatmillió forint felett már több autó megy el, mint alatta. A hatos esetében is megtörtént a kiegyenlítődés, érdekes viszont, hogy az árstratégiának köszönhetően sokkal több dízel fogyott, mint benzines. Pontosan 83-17 volt az arány 2004-ben az olajosok javára, ami néhány idei benzines akció eredményeképp év végére módosul majd kicsit.
Az ötössel egy időben a Mazda világelsőként bevezeti a digitális szerviz-nyilvántartást (DSR), azaz a szervizkönyv, mint olyan, megszűnik létezni. Minden adatot elektronikus formában rögzítenek majd, kezdetben csak az ügyféladatokat, illetve az elvégzett karbantartásokat és átvizsgálásokat, a második fázisban azonban már a karosszéria-javításokat, felújításokat, visszahívásokat és garanciális javításokat is.
Sport
Sportkombi
Mazda5 alapárak (Ft):
-konczdé-