Következik tehát az 5. Japán rali, vébésként a második. A "nagyoknak" az idei 13., a PWRC mezőnyének, tehát az N-eseknek a 7. futama. Tavaly abszolútban a 2003-as világbajnok norvég Petter Solberg győzött Subaruval.
Most az a kérdés, hogy Loeb megvédi-e címét már Japánban, három versennyel a vége előtt. Szinte biztos, ugyanis ehhez mindössze dobogón kell végeznie, márpedig neki ez gyerekjáték. Nyilatkozta is, hogy nem fog feltétlen rohanni, persze ha úgy alakulnak a dolgok, hogy nyerhet is, hát nem veszi majd el a gázt...
A Citroenes extornász robot előnye 34 pont, amúgy. Ergó Solbergnek és a Peugeot kétszeres világbajnokának (2000, 02), a finn Marcus Grönholnak is van még esélye, de csak matematikai. Tudniillik egyikőjüknek nagyjából és egészében mind a négy hátralévő futamon az élen kéne végeznie, Loebnek meg pontatlanul zárni... Ki van csukva.
Mindegy, a jelenleg második Solberg és a tőle négy pontocskával kevesebbnél tartó Grönholm tuti megbírkózik az ezüstért. Aztán nem lefutott még a szezon végén kiszálló PSA-konszerntesók, a Citroen és a Peugeot konstruktőri különpárbaja sem - előny a Citroennél, 20 pont.
És még lejjebb is vannak, lehetnek csaták, nem fogunk, ők sem fognak unatkozni. De mindnyájan hiányoljuk a Peugeot másik egységét, a Märtin, Park kettőst. ki ne tudná, az észt pilóta ugye besokallt a legutóbbi Brit ralin, és olyan szerencsétlenül estek el, hogy brit navigátora a helyszínen életét vesztette.
(Loeb már Walesben is révbe érhetett volna, de a balesetet követően a Peugeot Grönholmot is visszahívta, Loeb pedig úgy döntött, hogy kikésik, és harmadik helyével még nem világbajnok, nem ünnepel. Solberg nyert, és megelőzte Grönholmot.)
Märtin nem indul Japánban, hogy egyáltalán a későbbiekben vállal-e még szerepet, nem tudni. Helyette, helyettük most a svéd Carlssonék ugranak be, akik mentek már mind a 206, mind a 307 WRC-vel, nem újoncok.
Az Obihiro központú murvás Japán rali egyébként megváltoztatott útvonallal, egymástól irdatlan messzi, összesen 26 gyorsaságival várja a mezőnyt, a mért szakasz 350,18 km, az össztáv nem kevesebb mint 1615 km... Esőt is jósolnak, a szervizpark is messze lesz, dönthet a gumiválasztás, meg a szerencse.
A Mitsubishi és a Skoda először teszi tiszteletét gyári csapatilag, előbbin kívül a Subaru is hazai pályán kell, hogy bizonyítson. Akarnak, fogadkoznak is bőszen.