A havas-jeges Montét és a Német ralit követően ismét aszfalt, előbb Korzikán, majd rá egy hétre a Katalán ralin. A legfontosabb kérdésre már tudjuk a választ, hiszen ugye Loeb megvédte a címét, Japánban. A konstruktőri párbaj még hozhat fordulatot, ha nincs is rá túl sok esély, mert a Citroennek több mint komoly az előnye a PSA-konszertesó Peugeot-val szemben. Mindegy, így lesz kerek: zsinórban hármat nyert a Peugeot, most meg hármat a Citroen, kéz a kézben vonulnak ki a szezon végén.
Addig is azonban van még tehát három rali, ez a két aszfaltos, meg még majd a murvás, ausztrál évzáró, és hát tuti izgalmas, tartalmas, jó csaták lesznek. Mert például a soros Korzikai ralin, kvázi hazai pályán Loeb még sosem bírt győzni, ez igencsak motiválja. Amivel persze tovább durvítaná rekordjait, hogy soha a büdös életben ne lehessen őket megdönteni. És, hogy közelebb kerüljön a nagy csúcshoz, a szintén kétszeres világbajnok (1990, 92) spanyol Carlos Sainz eredményéhez, a 26 vb-futamgyőzelemhez (jelenleg 18-nál tart).
Aztán a Grönholm-Solberg ezüstmeccs sem semmi. A Peugeot (dettó...) kétszeres világbajnok (2000, 02) finn klasszisa nemrég ugyan már leszerződött a Fordhoz, addig viszont még oroszlánként hajt, a 2003-as legjobb norvég Subaru-ász pedig nehezen tűri a neki jutott idei mellékszerepet. Az is presztízskérdés, hogy a Ford vagy a Subaru végez-e előrébb a gyártók rangsorában. A Fordnak áll a zászló, a bronzos.
Aztán kivágná már a rezet a Mitsubishi, pontokra gyúr a Skoda, és mindig vannak kiugró privát indulók is - szóval ne tessék lankadni, figyeljük, mit tartogat még számunkra a WRC-szezon.
Korzikán a Citroen Loeböt és Duvalt veti be, mindketten parádésak aszfalton, és hát be kell gyűjteniük a vb-címet. Abból a szempontból talán jó is lenne, ha már most összejönne, hogy aztán a Katalán ralin már felszabadultan mehessenek, és akár a belga ifjoncnak is meglehetne az első futamgyőzelme. Megérdemelné, főleg az alapján, amit bukásai, kipenderítése, Sainz reaktiválása, majd az ő visszafogadása után tett le az asztalra.
A Peugeot-nak van ugye egy Grönholmja, elvileg dobogóra jó, nincs bezzeg Märtinje, aki idén már nem ül versenyautóba. Jövőre visszatérne az észt menő, de navigátora elvesztését, a brit Park halálát még nem tudta feldolgozni, érthető. Helyettese a betonos száguldásokon a francia Nicolas Bernardi, aki korábban a JWRC-ben volt kétszer is ezüstérmes, idén pedig vezeti hazája bajnokságát egy 206 WRC-vel.
A Ford a finn Gardemeistert és a cseh Krestát küldi a tettek mezejére, a Subaru Solberg mellett az ausztrál Atkinsonnak és a francia Sarrazinnek is lehetőséget ad. A Fordnál Kresta meglepetést okozhat, a Subarunál elvileg Sarrazin dobbanthat.
A másik japán konstruktőr, a Mitsubishi is három autóval indul, ugyanis a finn Rovanperän és az olasz Gallin túl a helyi kedvenc Panizzi-fivérek is gyári Lancer WRC-be csücsülnek, újfent. Drukkolunk, emlékszünk, Gilles mit szokik művelni, és hogy istenítik joggal - meglátjuk. Nohát, és a Skodának is lesz franciája Alex Bengue személyében, meg persze a jó öreg, a szezon végével visszavonuló német Shwarz.
És, hogy már a privát WRC-sekre térjünk, de még a Skodával folytassuk: Fabiával nevezett Kopecky és Vouilloz is, aztán Focusszal Warmbold és Sola, Citroennel Pons, 307-es Bozian-féle Peugeot-val meg Auriol. Az 1994-es világbajnok francia Didier Auriol. A Korzikai rali társrekordere hat győzelemmel. De csak nevezett, majd visszamondta valamiért, nagy kár.
A "nagyokon" kívül meccselnek még a JWRC-sek is, nekik ez a hetedik, utolsó előtti megmérettetésük. Korzikán szűk hegyi utakon kanyarvadászgat a mezőny, és ami nagyon bekavarhat, az az eső. Ahhoz képest, hogy ha valami, hát ez abszolút PSA-felségterület kéne, hogy legyen, két éve és tavaly sem francia gyártó csapata végzett az élen...
Egy évvel ezelőtt Märtin nyert Loeb és Sainz előtt, 2003-ban pedig Solberg élet a lehetőséggel, s használta ki a Pirelli előnyeit a nedves burkolaton. Az idei, 49. Korzikai rali össztávja 1023,82 km, 12, napi négy szakaszon 341,68 km a gyorsasági.
A Korzikai rali győztesei a közelmúltban:
2004: Märtin (Ford Focus WRC)
2003: Solberg (Subaru Impreza WRC)
2002: Panizzi (Peugeot 206 WRC)
2001: Puras (Citroen Xsara WRC)
2000: Panizzi (Peugeot 206 WRC)
1999: Bugalski (Citroen Xsara WRC)
1998: McRae (Subaru Impreza WRC)
1997: McRae (Subaru Impreza WRC)
1996: Bugalski (Renault Megane)
1995: Auriol (Toyota Celica)
1994: Auriol (Toyota Celica)
1993: Delecour (Ford Escort)
1992: Auriol (Lancia Integrale)
1991: Sainz (Toyota Celica)
1990: Auriol (Lancia Delta Int)
1989: Auriol (Lancia Delta Int)
1988: Auriol (Ford Sierra Cosworth)
ki