Papírforma, és rossz hír a többieknek: a francia Sebastien Loeb "privát" Citroën Xsara WRC-t terelget a 206-os vb-szezonban. A kétszeres világbajnoknak a belga Kronos Racing biztosítja a gépet, navigátora továbbra is a monacói Daniel Elena lesz. Hozzájuk hasonlóan a spanyol Xavier Pons is minden bizonnyal Xsarát kap a vb-futamokra.
A Citroën még azt is tudatta egy rövid kis közleményben, hogy a PH Sport és az Oreca csapatokon keresztül végre ügyfélautókat is biztosít az érdeklődőknek, azaz megjelenhetnek a Xsarák elvileg bárhol, mondjuk a magyar bajnokságban is akár...
A Citroën ugye a másik PSA-gyermekkel, a Peugeot-val karöltve 2006-ban nem meccsel a WRC-ben, azaz éppen az elmúlt hat szezon két legjobbja száll ki. A Peugeot későbbi visszatéréséről egyelőre nem tudni, a Citroën azonban máris bejelentette, hogy 2007-ben újra támad. Mert megszülettek a számára (is) fontos költségcsökkentő intézkedésekről szóló döntések, garanciák. És akkor majd minden bizonnyal C4-gyel veszik fel a kesztyűt, aminek tesztelését leállították, s aztán nyilván ismét megkezdik (a végletekeig tökéletesítve).
Az egyéni világbajnoki cím szempontjából ez nagy valószínűséggel azt jelenti, hogy Loeb jövőre zsinórban harmadszor is révbe érhet, hiszen ezekkel a Kronos-féle "privát" Xsara WRC-kel idén az osztrák Manfred Stohl és Pons is bravúrkodott már - Stohl majdnem futamot nyert a durva murvás Cipruson, Pons épp, csak lemaradt a dobogóról a gyors aszfaltos Katalán ralin.
Az azért jó, hogy mérget nem lehet venni Loeb sikerére, hiszen mégiscsak változik a helyzete, ha nagyot nem is. Konstruktőrileg mindazonáltal eljön a lehetőség a Ford vagy a Subaru (esetleg a Mitsubishi) számára, még nem tiszta a kép, de izgalmasnak tűnik, már most.
Most, hogy a 2005-ös szezonból egy futam van még vissza, péntektől vasárnapig a murvás Ausztrál rali. Az ugye már eldőlt, hogy egyéniben Loeb, csapatban a Citroën a világbajnok, de az ezüstért 2003 legjobbja, a norvég Petter Solberg (Subaru) és a kétszeres csempion (2000, 02) finn Grönholm (Peugeot) még összeakasztja a bajszát - mindkettőnek 71-71 pontja van.
Konstruktőri bronzkérdés is van még, előny a Fordnál a Subaruval szemben (100-91). Annál a Fordnál, amely máris beveti egy éles teszten a 2006-os Focus WRC-t (utcai ST alapokon) passzív difivel. Eddig még "csak" a brit bajnok Mark Higgins próbálgatta megannyi kilométeren át Angliában), persze minden kékoválos vezető elégedetten nyilatkozott, és várakozással teli.
Ausztrália, 2004, Ford Focus WRC
Ausztráliában ott lesz még McRae mester, az 1995-ös szezon skót bajnoka, mindenki nagy kedvence, már megint egy Skoda Fabiában. Aztán elvileg utolsó versenye lesz a német Armin Schwarznak (egy másik Skodrival), visszavonul a lelkem. Még aztán Loeb meg azért hajt, hogy még egy rekordot megdöntsön: már övé az egy szezonon belüli legtöbb futamgyőzelem (10), a legtöbb diadal sorozatban (6). Mostan a Lancia 1988-as csúcsát kéne túlszárnyalni, az egy évadban elért legtöbb márkasikert (10). Meglehet könnyen, ja, tavaly is Loeb nyert a szezonzárón...
Ő meg a 2006-os Focus WRC, még a műteremben
Még pár szó az új Focusról és a Fordról: a 2006-os WRC hivatalos bemutatója a Bolognai MotorShow-n lesz december 1-jén. Ezt a dátumot azért is jobb, ha megjegyezzük, mert valószínűleg akkor derül ki, hogy ki lesz a második számú pilóta a Peugeot-tól igazolt Grönholm árnyékában.