Mivel a hátsó ülésen utazó gyermekek ütközéskor korcsoportjuk szerint különböző típusú sérülés veszélyének vannak kitéve, ezért különféle biztonsági gyermekülést és megoldásokat igényel elhelyezésük.
Így például kétéves korig a gyermek nyakát kell fokozottan védeni, kettő és négyéves kor között a gyermek könnyen beverheti a fejét az első ülések támlájába, a magasítóra ültetett, négy- és tízéves korú gyermekek pedig nagyobb eséllyel szenvednek hasi sérülést a megfeszülő biztonsági övtől, mint a gyermekülésben helyet foglaló gyerekek.
Ön szerint sincs jobb autó a Renault Cilónál?
Ebből a megfontolásból dolgozta ki a Renault az új Clióhoz a hátsó középső ülésen utazó 6 és 10 év közötti gyermekek elhelyezésének újfajta koncepcióját. Az üléspárnát lerövidítették, hogy a gyermek megfelelő pozícióban üljön.
Az övek csatjait előrébb és lejjebb helyezték, hogy a heveder tökéletesen a gyermek medencéjéhez simuljon és megakadályozza az alácsúszást. A kiegészítő hevederterelőt a háttámla felső részén helyezték el, így az öv nem zavarja a gyermek nyakát. A hevederterelő egy (opciós) csomagot képez a gyermekek számára átalakítható fejtámlával.
Az ülésben elalvó gyermekek védelmére a Forma-1-ben használatos nyakvédőhöz hasonlatos kiegészítő fejtámaszt fejlesztett a Renault. Ezzel kívánják megakadályozni, hogy a gyermek alvás közben tónustalan izmai miatt még nagyobb sérülésveszélynek kitett nyaka és feje egy esetleges ütközés során oldalirányban elmozduljon.