Kétfordulós játékunkban öt-öt kérdésre vártunk válaszokat kétszer tíz darab kétórás vezetéstechnikai tréningért, illetve a fődíjért, ami egynapos vezetéstechnikai tréning az Allianz Hungária Vezetéstechnikai Centrumban.
Temérdek megfejtést kaptunk kedves olvasóinktól, köszönjük a komoly érdeklődést! Sorsoltunk, íme a nyertesek névsora:
Kétórás vezetéstechnikai tréninget nyertek: | |
Bagi Zsuzsanna | Deák Tímea |
Bácsalmási Csilla | Kovács Györgyné |
Csörgits Péter | Kravecz Róbert |
Dvorzák Tamás | Leblancz Zsanett |
Fábián Tibor | Németh-Csóka Levente |
Komáromi Csilla | Sarkadi Péter |
Krecz Miklós | Szele Csaba |
Petheő Gábor | Tarsoly Tamás |
Szabó Viktor | Varanka Zsolt |
Vrankó Mária | Varga Péter |
Egynapos vezetéstechnikai tréninget nyert: | |
Kühn Gábor |
Gratulálunk, mindenkinek köszönjük a részvételt, a nyerteseket e-mailen értesítjük.
A december 8-14. közötti kérdések a helyes válaszokkal (kövér betűvel), magyarázattal:
1. Téli időszakban szükséges-e fagyálló ablakmosó folyadékkal feltölteni az ablakmosó tartályt?
a. nem, mert a meleg motortérben nincs fagyveszély
b. igen, mert fagyveszélynek van kitéve
c. tetszés szerint lehet
Ha az éjszakai kemény mínuszok a szabadon álló autó vízzel teli ablakmosó tartályát szétrepesztették, akkor a motor melege már utólag nem segít.
2. Téli időszakban hol számíthat fokozottabban az úttest eljegesedésére a gépjármű vezetője?
a. nyílt, szeles útszakaszon
b. hidakon, felüljárókon és erdősávval védett útszakaszokon
c. aluljárókban, alagutakban és nyílt szeles útszakaszokon
Ezek korábban, előbb fagynak át, mint az előtte-utána lévő úttest, hiszen két irányból, alulról és felülről egyszerre kapják a hideget. Az erdősávval védett út megváltozott klímáját annak köszönheti, hogy növényzet határolja. Ennek kipárolgása pedig fokozott jegesedést okoz.
3. Hogyan kell az autót fékezni csúszós lejtős szakaszon?
a. a megfelelő fékhatást biztosító sebességfokozatba kapcsolva, motorfékkel, és ha szükséges, időnként lábfékkel
b. lábfékkel szakaszosan
c. lábfékkel és kézifékkel egyidejűleg
Az üzemi fék (vagy ismertebb nevén a lábfék) használata - különösen ABS nélküli autó esetén - fokozott odafigyelést kíván. A minimális tapadás miatt inkább a motorfékre támaszkodjunk, mint a hirtelen lassulást kevésbé jelentő lábfékre. Ennek persze fontos feltétele a sebesség helyes megválasztása. Ne felejtsük el, hogy elindulni mindig könnyebb, mint megállni.
4. Téli körülmények között az autó hajtott kerekei jégre futnak. Fékezés nélkül, hogyan lehet ezt felismerni?
a. A motor felpörög, a kormányzás pedig nagyon könnyűvé válik
b. A motor lefullad, a kormányzás pedig nagyon könnyűvé válik a szabályok megtartására ügyel
c. A motor felpörög, a kormányzás pedig nagyon nehézzé válik
Ugyanazon gázpedál-állásnál, a lényegesen rosszabb tapadás miatt, a hajtott kerekek felpörögnek, a kormánykerék forgatása pedig olyan könnyűvé válik, mintha szervórásegítésben lenne részünk. Hasonlít az érzés a vízenfelúszás jelenségéhez.
5. Mi a legfontosabb téli felszerelése az autónak?
a. jégkaparó
b. hólánc
c. téli gumi
A fontosság tekintetében a téli gumiabroncs mindenképp dobogós. Bár ha a befagyott ajtó nem nyílik, akkora zárjégoldó is előkelő helyezést kap. Igaz kevesebb balesetet okozott, ha egy autó nem indult el, mint az, amelyik fékútja a nyári köpenyek miatt a többszörösére nőtt.
Tehát a helyes válaszok betűjelei: b, b, a, a, c.