A brake-by-wire, vagyis az elektronikus fékrendszerrel adódott problémák miatt a Mercedes-Benz úgy döntött, hogy nem alkalmazza tovább autóiban ezt a műszaki megoldást. Korábban világszerte kétmillió autót hívtak vissza, hogy ellenőrizzék a fékrendszer csatlakozóit, de a rendszer még így sem bizonyult üzembiztosnak.
A változás a 2006-os évjáratú E, CLS osztályú modelleket érinti, ezekben az év közepétől már nem alkalmazzák az elektronikus fékeket. Annak ellenére, hogy az SL, a CL és az SLR is ezt a fajta fékrendszert kapta, a Mercedes nem módosít az autókon, mert túl nagy költséget emésztene fel átalakításuk.
Kiegészítésként az elektronikus fékkel szerelt autókhoz a gyár egy hagyományos rendszerű, hidraulikus vezérlést is beépít, amely egy esetleges meghibásodáskor átveheti az elektronika helyét.
A brake-by-wire rendszerű fékeket nem csupán a Mercedes alkalmazza, és számos példa van az autóiparban elektronikus kormányzásra, és gázpedál-vezérlésre is. Az ilyen rendszerek előny egyébként a gyors reagálás és a súlycsökkenés.
A Mercedes-Benz autói egyébként 2005-ben több kategóriában is a legmegbízhatóbbnak bizonyultak a németországi autóklub (ADAC) hibastatisztikái szerint, más kérdés, hogy az új S osztály ezzel szemben hatalmasat betlizett a stern tv adásában.