Nemzetközileg már bemutatták, a minap aztán idehaza is. Olvassák hát el a következő oldalon Autó-Motoros kollégánk cikkét, de ha mindenevők, a technika szerelmesei, és tisztában, képben akarnak lenni hibridileg, "lapozzanak", és ássanak jó mélyre a sajtóanyagban. Gigaösszeállításunk legvégén pedig temérdek érdekes adatra is jól rácsodálkozhatnak.
Ami engem illet, nemrég már volt szerencsém az RX400h-hoz, amikor is egy barát barátja hamar megvette, és rendelkezésünkre is bocsátotta - köszönjük. Nézzék meg videónkat, ahol a Lexus hipermodern gépét egy klasszikus monstrummal, a szintén új Jeep Grand Cherokee-val "hasonlítottuk össze".
Ott, akkor, Kecskeméten ismerkedtem már egy picit a Lexusszal, tapogattam, nézegettem, vezettem is egy keveset, és nagyon tetszett. Az Év Autója Toyota Priust is kedveltük, és ők ketten persze technikailag eléggé hasonlítanak, de mégsem. Mert az RX400h egy luxus SUV, egy kéttonnás hajó, és négykerekes - de nem az a szokványos. Az első és hátsó hajtásnak ugyanis nem sok köze van egymáshoz, aztán ebben a gépben a benzines erőforrás mellett már nem is egy, de két villanymotor van, elképesztő.
Autósmozi: Lexus RX400h vs. Jeep Grand Cherokee > Képgaléria
A tulajdonos elmondta: nem tudja elképzelni, hogyha le is cseréli majd egyszer, ne Lexusra cserélje, nagyon meg van vele elégedve, és alig több mint tíz liter körüli átlagfogyasztással lehet számolni. És megy, nagyon megy. Bizony, szerintem is. A hazai bemutatón vele/benne eltöltött pár kilométer sem győzött meg az ellenkezőjéről.
Kívülről ember legyen a talpán, aki megkülönbözteti a hibridet a hagyományostól, már a típusjelzésen kívül (pölö új beömlők, ködlámpa). Bent a legérdekesebb, hogy nincs fordulatszámmérő, viszont van egy "teljesítménymutató". Indítózni kulccsal lehet, aztán viszont úgy tetszik, nem történik semmi. De ha a semmi közben D-be rakjuk a váltót, és lekászálódunk a fékpedálról, hát elindul a kocsi. És megy. Ezt onnan tudjuk, hogy láthatólag helyváltoztatás esete forog fönn. A csend már-már kínos. Persze, ha odataposunk a gázra, meggyön a V6-os hangja, illetve később, de nem sokkal később, amikor már igen tempósan nyomulunk, akkor feltűnik a menetzaj. Na nem vészes, de mondjuk a GS-hez képest itten már nem figyel fel az ember arra, ha pislog az utas.
A komfortja kiváló, a kormányzása szokást igényel. A váltó tényleg fokozatmentesen teszi a dolgát, höhö. B-be húzva pedig motorfékünk is van. A megannyi vigyázó technikával nehéz kibabrálni, valahogy biztos lehet, de nem sikerült olyat kanyarodni, hogy. Amúgy tipikus Lexus-belső minőségi anyagokkal, hibridileg színes, szélesvásznú folyamatábrákkal, mindennel.
No. Idén 20 darab RX400h jutott a magyar piacnak, de már mind megvették őket. Világszerte viszik, mint a cukrot. Jövőre 50-100 hibrid szabadidőautó eladásával számol a honi importőr. És végre árilag is kiokosodtunk. A helyzet az, hogy a Lexus RX400h alapára 16 365 000 forint, ezért a nem kevés pénzért egy több mint gazdagon felszerelt autót kapunk (az RX300 alapára 13,7 millió). Persze ki lehet még "pár aprósággal" egészíteni kedvencünk kényelmi arzenálját - a forgalmazó négy csomagot kínál. A legolcsóbb Executive Sunroofe Pack 1 635 000 forintért többek között bőrbelsőt, elektromos ülésállítást, ülésfűtést, elektromos kormányállítást, elektromos csomagtérajtó-nyitást, xenon kanyarlámpákat, elektromos napfénytetőt ad. A 2 295 000 forintos Executive Navi Pack I. pedig pluszban érintőképernyős, 7" színes LCD monitort, DVD-alapú GPS navigációs rendszert, parkolássegítőt hátsó kamerával. Az Executive Navi Pack II-ben 2 615 000 forintért az I-hez képest elektromos napfénytető is van, és még ezt is megfejelve a Mark Levinson Pack 3 105 000 forintért 11 hangszórós prémium hifirendszert "ér". A metálfényért 250 ezret kell fizetnünk.
Kántor István
[origo]