Ennek a fura szezonnak tehát már a második versenyét követgethetjük a hétvégén. A nyitó Monte-carlói rali jeges aszfaltján a címvédő, francia Loeb nyert volna hatalmas fölénnyel, ha nem hibázott volna. De rontott (az első nap végén), ami nem szokása. Sokáig azt hitte, neki annyi, csak aztán juttatták eszébe, hogy van egy szabály, Superally a neve. Ha össze tudják eszkábálni a Xsarát, öt perc büntivel másnap folytathatja. Megszerelték, továbbment. És másodikként végzett, nagy bravúr.
Miként szép siker az új Ford Focustól és a finn Grönholmtól a győzelem, sok szempontból az első. A privát 307-es Peugeot-val bronzos finn Gardemeister előtt is le a kalappal. A norvég Solbergnek bezzeg újfent nem jött ki a lépés, az új Subaru Impreza becsületét a francia Sarrazin és az ausztrál Atkinson mentette. A privát Skoda Fabiák egy-két pazar részeredményre voltak képesek. Az ugyancsak közel nem gyári Mitsubishi Lancer WRC-nek sem termett babér. Mindegy, lényeg, hogy kiderült: van élet a gyári konstruktőrök tömeges kiszállása (Citroen, Peugeot, Skoda, Mitsubishi), az átalakulás után is.
Nos, a Montét követően jön a Svéd rali jó hidegben, hóban, szegecses virsligumikkal, mint mindig, jó északon, Karlstad központtal. És gazdag nevezési listával. És először JWRC-vel, azaz Super1600-as gépekkel is. Svédországban 2004-ig csak skandináv pilóta tudott diadalmaskodni, akkor aztán Loeb megtörte a jeget. Tavaly meg Solberg nyert, neki is az volt ott az első.
A jelenlegi mezőnyből, a krémből Grönholm az, aki a legtöbbször, három alkalommal is az élen végzett - naná, hogy idén is ez a három világbajnok a legesélyesebb. Az extornász ugye az elmúlt két esztendőben és Citroennel, "Magic Marcus" 2000-ben és 2002-ben Peugeot-val, "Mr. Hollywood" 2003-ban lett a legjobb Subaruval. Grönholm újabb 10 ponttal ünnepelné 38. szülinapját, Solberg nagyon fogadkozik, Loeb meg szokott szerénységével csendben nyilatkozgat, de tuti fűti a visszavágás reménye.
Hogy beleköphet-e valaki a levesükbe? Nincs rá nagy sansz. Az észt Märtin idén (egyelőre) nincs, most Gardemeister sem indul, a belga Duval, a finn Rovanperä sem, a többi (megannyi) WRC-s közül valaki tán felférhet a dobogóra, ha szerencséje van. Nézzük, kik terelgetnek topautókat a hóban:
A Kronosnál Loeb és a spanyol Pons hajt mindenféle pontokért, a spanyol JWRC-bajnok Sordo "csak" privátban Xsara WRC-zik.
Loeb, 2004: történelmi siker, 2005: műszaki hiba, kiesés
A Fordnál a két finn, Grönholm és Hirvonen sürög, a BFGoodrich gumisokkal szemben egyke Prellis Subarunál Solberg mellett az ausztrál Atkinsoné a második Impreza WRC. Újonc a Svéd ralin.
A Peugeot Norway az osztrák Stohllal és a norvég Henning Solberggel, Petter fivérével csap a húrok közé.
M-Sportos Fordokkal a brit Wilson, akinek még zöld a füle, illetve a finn Katajamaki, akinek WRC-szinten dettó.
Red Bullos Skoda Fabiával a helyi menő (DTM-bajnok) Ekström, valamint az újonc, osztrák Aigner.
Ekström tavaly és idén is Skoda Fabia WRC-vel bizonyíthat
Az olasz Galli erre a versenyre is kapott egy Ralliartos Mitsubishi Lancer WRC-t.
A svéd Radström (tán sokan emlékeznek még rá) is elindul egy Subaru Impreza WRC-vel.
A cseh Kopecky Skoda Fabiázik. A finn Tuohino Xsarázik. A szintén finn Sohlberg Subaruzik. Az argentin Perez-Companc Forddal rajtol. A svéd carlsson Mitsubishivel. Ésatöbbi.
És vissza 2006-ba: Grönholm és a Ford esélyes egy újabb győzelemre
A hét győzelmével rekorder, helyi császár Stig Blomqvist egészen elképesztő, de 40. Svéd raliján megyeget egy N-es Subaruval, stílszerűen a 40-es rajtszám az övé. Ja, ez az 55. Svéd rali. Össztávja 1447 km, 19 (amúgy csak 10 féle) szakaszon 349 km a gyorsasági. Döbbenetes 110 km/h feletti átlagsebesség, kilinccsel előre, überlátványos. Mindenki érdeklődjön!