Az új Mazda6 MPS fejlesztésekor az elsődleges célt egy olyan jármű megalkotása jelentette, amely minden eddiginél dinamikusabban vezethető. A turbófeltöltésű MZR 2.3 DISI (Direct Injection Spark Ignition - közvetlen befecskendezésű szikragyújtású) benzinmotorral, az aktív nyomatékelosztású összkerékhajtási rendszerrel (Active Torque Split All-Wheel-Drive), illetve a megnövekedett teljesítményre és forgatónyomatékra optimalizált futóművel az MPS pontosan az, aminek szánták a japán mérnökök: egy különleges modell.
A Mazda MZR benzinmotor-családjából származó, új négyhengeres konstrukció 260 lóerős legnagyobb teljesítményét 5500-as, míg 380 newtonméteres maximális nyomatékát 3000-es percenkénti fordulatszámnál adja le. Ezek eredményeképpen a Mazda6 MPS mindössze 6,6 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/órás tempóra, legnagyobb sebessége pedig 240 km/óra,10,2 literes átlagfogyasztással. Az új fejlesztésű, hatfokozatú manuális sebességváltó kompakt, két előtéttengelyes konstrukciója szélesebb áttételezési tartományt kínál, ami a vezető számára teljes mértékben lehetővé teszi a motor erejének kiaknázását.