Március elsején nyílt és egészen ötödikéig tart nyitva a Hungexpo területén a Szabadidő 2006 programsorozat, amelynek keretei között rendezik a Budapest Motor Kiállítást is. A kétkerekű mellett egyébként még vadászati és hajózási kiállításokat is meg lehet nézni, így ne csodálkozzon senki, ha néhány hobbivadásznak öltözött úriember tűnik fel a motorok között, zavart arckifejezéssel. A legtöbb motoros kiállítóval az A pavilonban lehet találkozni, ezért még akkor se bizonytalanodjunk el, ha belépéskor csak motorcsónakokat és jachtokat látunk, mivel a legnagyobb csarnok egyik felét ezek foglalják el.
A motoros standok szépek, látványosak, rendezett a kiállítás összképe, bár a szerdai nyitónap délelőttjén érződik, hogy sokan még az utolsó simításoknál tartanak a standok és a kiállított modellek csinosításánál. A dolognak azért annyi előnye van, hogy a hostesslányok még frissek, mosolyogósak és szemmel láthatóan nem is sejtik, hogy vasárnap délutánra már a masszív embergyűlölet, vagy apátia tünetit fogják produkálni.
Akkor lássuk a főszereplőket, hogy könnyebb legyen az eligazodás, abc sorrendben a legnagyobb márkanevek: az Aprilia folytatta az előző évek hagyományait és inkább felfelé építette a standját, idén egy óriási forgó színpadban csúcsosodott ki a mű. Legfelül a cég csúcsmodellje, egy speciális kiadású RSV kapott helyet, alatta ott pörögnek a 2006-os újdonságok, köztük egy brutális formájú Tuono is, amely élőben még szebb, mint a gyári fotókon.
A Ducatikat idén viszonylag kis helyen lehet megnézni, az összezsúfolt motorok között azonban van egy kuriózum is, egy limitált kiadású Paul Smart 1000 replika. A Harley-Davidson példás méretű kiállítási területtel várja a motorok iránt fogékony publikumot, a stand végében az elmaradhatatlan kamion, amelynek platója színpad és kifutó is egyben. A Honda ugyancsak óriási standot épített, ahol egész modellpalettája elfért, sőt még jó pár versenymotornak és szimulátornak is jutott hely. Az újdonságok közül a felfrissített CBR1000 RR-t, a CBF1000-t, a VFR800-t és az új Deauville-t kell kiemelni.
Ugyancsak kitett magáért a Kawasaki is, amelynek méretes standján ott feszít az összes régóta várt újdonság. A legnagyobb durranásnak az új ZZR 1400 ígérkezik, amelynek csúcsteljesítménye közel 200 lóerő, így ez minden idők legerősebb szériában gyártott Kawasakija. Az izommotor mellett ott szerénykedett még az új ZX-10R is, ám akit nem sportmotorok hoznak lázba, annak ott van a kezdőknek melegen ajánlott ER-6n és burkolt változata az ER-6f.