Kábé minden szezon startján elmondható, de most aztán pláne: soha ekkora várakozás nem előzte még meg a honi ralibajnokság nyitányát. A hosszú téli szünet után a tavasz még csak köszöntget, a ralifanok tízezrei, százezrei bezzeg már tűkön ülnek, s készülődnek Eger környékére.
Mert ottan rendezik a szezonnyitót, már nem először, és kezdjük a legfontosabbal (ha valaki még nem látta volna): természetesen most is készült itiner, ingyenes műsorfüzet benne minden lényeges információval - tessék csak letölteni!
Rallye, rally, rali - írjuk, hívjuk akárhogy, az F1 után a második legnépszerűbb autós sportág. Hozzánk a WRC-nek, a világbajnokságnak csak morzsái jutnak el, a mi legjobbjaink meg ritkán próbálhatnak szerencsét az elitben. Nyilván pénzkérdés, hiszen iszonyat költséges a csúcstechnikák finanszírozása.
Bolygószinten ugye most az van, hogy mindösszesen ugyan csupán két gyári csapat maradt, a Ford és a Subaru, miután a két PSA-leány, a Citroën és a Peugeot, no meg a Mitsubishi és a Skoda is kiszállt, de ettől szinte csak jobb, keményebb és színeseb lett a csata. És nem maradtunk Xsarák, 307-esek, Lancerek és Fabiák nélkül, sőt.
Sőt! Már hazakanyarodva arról számolhatunk be minden kedves érdeklődőnek, akik eddig még biztosan nem értek rá foglalkozni a helyzettel, hogy idén olyan autócsodákat is láthatunk, amelyeket magyar ralipályákon még soha korábban.
Az elmúlt évek mindenki Janikájának Peugeot 206 WRC-jéről szóltak, ha nem ő, hát Benik és a Ford Focus WRC, vagy Turi és a Skoda Octavia WRC vitte a prímet. Meg Asi A8-as, Spiciék N-es Mitsubishije, Tárnokék A7-es Renault-ja, Bútorék S1600-as Citroëne, blabla, a Lada forevert most hagyjuk.
És akkor, az idei év nagy újdonságai: Peugeot 307 WRC, Skoda Fabia WRC! Mindkét gép igen friss fejlesztésű, mindkettő bizonyítgatott már külföldön, naná, hogy az oroszlános márkának voltak, vannak komolyabb sikerei. De a Fabia is mutatott már kőkemény részeredményeket, dobogóközeli helyeket, szóval nem csak az újdonság erejéről van szó.
Tavaly Peugeot 206 WRC-vel lett bajnok az ifj. Tóth, Bahor duó
A következő oldalon autóról autóra, pilótáról pilótára megismerkedünk a legjobbakkal, azért a teljesség igénye nélkül. Nagy mezőny lesz Egerben külföldi indulókkal is, Dacia Logan nullásokkal, Historyval, látványos szakaszokkal, minden bizonnyal hatalmas tömeggel - ott találkozunk benzingőzben, gumifüstben, reméljük, tavaszi(as) időben.