A legnagyobb motorgyárak lassan kezdik felismerni azt a tényt, hogy sokan nem csupán az autókban tartják gyűlöletesen fárasztónak a váltogatást, hanem a motorokon is. A váltás mellőzése eddig csak a kis-, és nagyrobogókon volt lehetséges, ám a Yamaha és a Honda már a nagy túramotorok között is kínál, illetve kínálni fog valami hasonlót. A hangvillás motorgyár variációja, az automata váltós FJR-ben ölt testet, amelyen már nincs is kuplungkar, váltogatni a kormányon lévő gombokkal, vagy lábbal lehet.
A Honda - a tavaly bemutatott - DN-01-gyel még ennél is tovább megy, ugyanis a motort úgy lehet vezetni, mint egy robogót, azaz, csak a gázt kell húzni az automatika mindent elvégez a vezető helyett. A futurisztikus koncepció - a Motorcyclenews értesülései szerint - 12 hónapon belül már a szalonokban is felbukkanhat, első körben Japánban a következő év elején, majd 2007 végén Európát is meghódíthatja.