Hátulhajtott, kétliteres, 150 lóerős Ford Sierra. A többiek négykerekesek: egy 2,8-as, V6-os, 175 lovas Ford Sierra. Egy Ford Escort Cosworth kétezres turbómotorral, 230 lóerővel. És még két kőkemény gép, egy Lancia Delta Integrale meg egy Subaru Impreza GT "fejenként" 250 pacival. Ez a pillanatnyi állomány. Ők várnak a tétényi Növény utcában, a Champion Ring avatóján, a pálya mellett. Meg Jedlóczki László, akit a ralifanoknak nem kell bemutatni. Tőle az ötlet, majd a kivitelezés.
A pálya amolyan szinkron (mint a Bajnokok Tornáján), azaz elvileg egyszerre ketten is döngethetnek, versenghetnek rajta. Földes, murvás, picit tán szűk - az biztos, hogy nem az eszement száguldásról szól. Hanem arról, hogy igazi raliautókat próbálhat ki bárki, aki csak akar - a technikához, a lehetőséghez és az élményhegyekhez képest nem vészes összegért.
150 DuEn-fotó a Champion Ringről
Megtudjuk, hogy nincs még egy ilyen az országban. Azt is, hogy a későbbiekben igények szerint változhat a járműpark, bővülhet Ladával, de akár valami elsőkerekessel, mondjuk Suzukival is. Vagy abszolút subarus irányt vesz a történet, mondja Laci, aki aztán visz is egy "rohadtat"... Imprezáját nem kíméli, a pályát meg ő legalábbis annyira már ismeri, hogy jó a kocsizás. Annak ellenére is az, hogy közben tonnaszám nyeljük a port. Meg a Subaru az Subaru, a hang, az erő, a hajtás, remek.
Menjél te is - mondja, és én megyek, a hátsókerekes Sierrával. Lassan, óvatosan, bejárósan, aztán már elég gyorsan ahhoz, hogy az egyik - viszonylag sebes - jobbosban inkább élvezkedve, mint pontosan kanyarodva túl szűkre veszem, elkapok egy tereptárgyat, upsz, elnézést. Nem gáz, rutinmeló a srácoknak, de akkor is...
No, hát bőven volna mit tanulni. Gondolom, erre, okulásra is jó a pálya, a Champion Ring, meg baráti összeröffenésre, csapatépítésre, tréningre, miegymásra, további infókért tessék kattintani - www.championring.hu.