Az apró szigeten zajló verseny nehézségét jól mutatja, hogy a kiírás szerint néhány különösnek mondható kitételnek kell eleget tennie az indulni szándékozó pilótáknak. Egyrészt mindenkinek el kell készítenie egy angol nyelvű végrendeletet, illetve tűzálló azonosító tábla, vagy közismert nevén dögcédula nélkül senkit sem engednek rajthoz állni.
További érdekesség, hogy a doppingvizsgálatok kritériumai eltérnek a normál doppingszabályoktól. A TT kapcsán elsősorban a félelem elleni, és a koncentrációt javító gyógyszerek, vagy egyéb anyagok nyomait keresik a szervezetben. A versenyzők még érkezésük előtt különböző teszteken esnek át, majd ezek eredményét be kell mutatniuk a helyszínen.
A szigeten még két alkalommal ismétlik meg a vizsgálatokat. Az óvintézkedések elsőre talán szükségtelenül szigorúnak tűnnek, de a tény, hogy a man-szigeti viadalnak nem volt még olyan éve, hogy ne történt volna halálos baleset, más színben tünteti fel a morbiditás határait súroló szabályokat.
"Rendkívül izgatottan, nagy reményekkel várom az összecsapásokat. Nagyon boldog vagyok, hogy indulhatok ezen az óriási viadalon. Amit csak lehetett, megtettem, hogy sikeresen szerepelhessek. Nagyon sokat crossoztam, és rengeteget játszottam a TT videójátékkal. Ez nagyon élethűen tükrözi a valódi pályát. Hozzáteszem, hogy a sebességet, és a vetélytársak erejét viszont kevésbé, hiszen a játékban már szinte mindig nyerek. Ez a valóságban röhejes és teljesíthetetlen, abszolút nem reális elvárás, de azért a legjobb 'újonc' címet igyekszem majd hazahozni. Utána remélem, tudunk majd csinálni egy nagy motoros mulatságot, természetesen valami szép eredményt ünnepelve" - nyilatkozta a 11-es rajtászám büszke tulajdonosa az indulás előtt.
Versenynaptár
2006. június 3.: TT Superbike (6kör)
2006. június 5.: TT Superstock (4kör)
2006. június 9.: Senior TT (6 kör, egy kör 64km).
Forrás: Team Suzuki