DuEn képei a pénteki prológról
Pénteken Dunaújvárosban volt az aszfaltos prológ, nem számított az eredménybe, a Benik, Varga duó volt a leggyorsabb Ford Focus WRC-vel. Szombaton öt szakaszt bonyolítottak le Várpalota környékén a Duna-ralin, az első négy után még a 2003-as bajnok Benik vezetett, az ötödiken azonban elromlott a kormányszervója, csak kilencedik lett, több mint egy percet kapott, így a vasárnapi folytatás előtt a második helyre csúszott vissza. A harmadik pozícióból Spitzmüllerék (Peugeot 206 WRC) várhatják az utolsó három szakaszt.
"Életem legnagyobb élménye volt a mai nap" - mesélte fülig érő szájjal Bahor Bea, aki először ült versenykörülmények között a Peugeot 307 WRC-ben murvás pályán. "Az első szakasz dobálós részén még megijedtem, hogy felborulunk, ám amikor láttam, hogy az autó jól bírja az útegyenetlenségeket, már nem aggódtam tovább. Sőt, azóta fülig ér a szám. Nagyon nagy élmény Janika mellett ülni ebben az autóban, ezeken a szakaszokon."
A hétszeres bajnok, címvédő pilóta persze kritikus és önkritikus volt, ahogyan szokott. Elmondta, hogy azon a szakaszon, amelyet először megnyertek, sok apró hibát követett el, de nyilván a többiek is így voltak ezzel, hiszen a sáros úton (szombaton többször is rövid időre eleredt az eső) lehetetlen volt száz százalékos precizitással vezetni. A gumiválasztás nem volt optimális: a pilóta talán túlságosan is tartott a sáros talajtól, és arra való abroncsot választott a Pirelli-kelléktárból. Utóbb kiderült, túlzott volt az óvatosság, valószínűleg többre mentek volna a száraz murvára alkalmas gumikkal.
"Délutánra kiderült: egy kicsit alacsonyra állítottuk a Peugeot 307 WRC-t, úgyhogy az ugratókon többször is leütött az autó alja" - vallotta be ifjabb Tóth. "Nagyokat kapott a kocsi, úgyhogy muszáj volt változtatni. Először a lengéscsillapítókat cseréltük ki, utána azonban rájöttünk, az a megoldás, ha megemeljük a kocsi alját. Sajnos nem tudom, hogy gyorsaságban ez mennyit jelentett, mert a 0-pont körüli szakasz csak egyszer volt szombaton, más viszonyítási alap meg nem volt, mert Benik Balázsnak pont akkor romlott el a kormányszervója."
Janika az egyperces előnyről szólva elmondta: jobban örült volna, ha inkább folytatódik a másodpercekre menő küzdelem, mert az jelenti a rali sava-borsát. Így viszont nem marad más hátra: vasárnap be kell osztani az előnyt, és meg kell találni a lehető legjobb beállításokat a következő murvás viadalra, a Szombathely-ralira.
Turi: háromból semmi
Az abszolút harmadik helyen állt a Turi, Tóth, Skoda Fabia WRC tró, amikor is a váltó újfent csütörtököt mondott, akárcsak Egerben. S mivel a Miskolc-ralin is kiestek, már most biztos, hogy nem lesz második arany 2004-et követően.
Asiék hatalmasat estek
Röhtön az első gyorson történt, hogy ifj. Angyalfyéknak műszaki problémájuk akadt, Asiék utolérték, s előzés közben, nagyon komoly tempónál buktak. Szemtanúl állítása szerint többször megpördültek, több tízmétereket repültek, s végül fejtetőn landoltak, pilótát és navigátorát mentőhelikopterrel kórházba szállították, állítólag jól vannak.
A többiekről
WRC-vel versenyznek még, és ötödikek Tagai és Zsíros (Skoda Octavia), kilencedikek Vizinék (Toyota Corolla). Herczigék (Subaru Impreza) feladták.
A8-ban Turánék (Mitsubishi) vezetnek, S1600-ban kisebb meglepetésre Kakusziék (VW Polo) eddig sokkal jobbak Bútoréknál (Suzuki Ignis). N4-ben Matics (Mitsubishi) a legjobb, Szabó Gergő kiesett.
Vasárnap három szakasszal ér véget a meccs.
A Duna-rali állása (élcsoport):
1. ifj. Tóth János, Bahor Bea (Peugeot 307 WRC) 48:17:2 perc
2. Benik Balázs, Varga István (Ford Focus WRC) + 59 mp
3. Spitzmüller Csaba, Kazár Miklós (Peugeot 206 WRC) + 1:34 p