A Csillagtúrának, vagy bármilyen hozzá hasonló rendezvénynek nemcsak a versenyzés a célja, legalább ugyanennyire fontos, hogy a veteránautók szerelmesei összegyűljenek, s jó hangulatban, egymás gyönyörűségeit megismerve autózzanak egy jót. Méghozzá mesés tájakon, talán ismeretlen országutakon, rácsodálkozva az ország szépségeire. A verseny átlagtartó, vagyis korántsem az eszement száguldozás a cél, ha időre megvan az ellenőrzőpont, minden szép és jó.
A Csillagtúrának nem is ez a sava-borsa, hanem az úgynevezett 1/100-as szakaszok, ezek különböző hosszúságúak, s megadott időre kell végigmenni rajtuk. Minden egyes századmásodperc plusz vagy mínusz egy büntetőpontot jelent (megállás, tolatás ezret), aki próbált már ilyet, az tudja, nem könnyű pontosan érkezni. Még stopperrel sem, főleg, ha a kíméletlen fotocellákat éppen átlósan állították fel.
A IV. Mercedes-Benz Classic Csillagtúrán a leghosszabb ilyen szakasz 2,9 kilométeres volt (összesen 16-nál kellett bizonyítani), a szintidő pedig 333 másodperc. Nem lehet nem ideírni, hogy a VIP-mezőnyben vitézkedő kis [origo]-csapat mindössze 34 századot tévedett, hogy végül így is csak harmadik lett, az amiatt történt, hogy a szakaszt 4-5000 hibaponttal zárt kollégák eredményét megtizedelték a szervezők. A "gonoszak".
Tengernyi fotó a IV. Mercedes-Benz Classic Csillagtúráról
Az ezúttal a Zalai-dombságot bebarangoló, s Nagykanizsára érkező viadalon különben 70 Classic minősítésű oldtimer indult (nevezni 1976. december 31. előtt gyártott, vagy a stuttgarti Mercedes-Benz Classic Center által veteránnak minősített Mercedes-Benz autóval lehetett), két nap alatt kb. 600 km-t kellett megtenni. Az összesített pontszámok alapján a legjobb eredményt (489 pont) az 51-es rajtszámmal indult Veégh Attila, Gáspár Béla páros érte el egy 1974-es Mercedes-Benz SL-lel. Idén először az érdeklődők szavazhattak is az általuk legszebbnek tartott oldtimerre, a "szépségversenyen" Polgár Árpád 1956-os Mercedes-Benz 300 SL Gullwing, ismertebb nevén "szárnyas" Mercedese diadalmaskodott, a voksok több mint tíz százalékát begyűjtve. Polgár feleségével, Schmidt Tündével indult, a végelszámolásnál a 25. hely lett az övék.
Az elmúlt évek hagyományához híven a világhírű operaénekesnő, Miklósa Erika idén is versenybe szállt az első helyért. A művésznő a veterán autók szerelmese: 1968-ban gyártott, OPERA-8 rendszámú Mercedes-Benz 250 CE W114 típusú járművével ezúttal a 47. helyen végzett. Az útvonal az első napon Székesfehérváron, Alcsútdobozon, Siófokon, Balatonberényen és Zalaváron keresztül vezetett Nagykanizsára, míg másnap a keszthelyi Festetics-kastély, a zalaegerszegi Dísz tér és a Gébárti Kézművesház, Lenti, valamint Szepetnek érintésével futottak be a versenyzők az Erzsébet térre.
A IV. Mercedes-Benz Classic Csillagtúra végeredménye:
1. Veégh Attila, Gáspár Béla (Mercedes-Benz 450 SL - 1974) 489 hibapont
2. Cselikovics János, Kedves Csaba (Mercedes-Benz 280 SL - 1970) 757
3. Cselényi József, Ligetfalvi Gábor (Mercedes-Benz 190 SL - 1960) 875
Részletes eredményekért klikk ide, ha a VIP-mezőnyre is kíváncsi, akkor ide!
kd