Egy beharangozót nyilván a soros hétvége dolgaival kéne kezdeni, ám a szakágban történtek miatt lépjünk időben. Mert ugye túl a mezőny féltávon, volt már két Hungaroring, illetve egy orfűi felfutás. Ezek után még két hegyiversenynek és egy záró, mogyoródi ámokfutásnak kéne következni, de mint a napokban kiderült: Dobogókőn mégsem lesz menés.
Ez a pilisi hegyiverseny most debütált volna (július 28. és 30. között), a programba a tavaly agyonkritizált, kiskunlacházi óriásszlalom helyett került be. Majd onnét ki, közútkezelői engedély híján - tudtuk meg Bertalan Zsolt rendezőtől a szerdai sajtótájékoztatón. De, hogy verseny azért legyen, a HB Autósport Egyesület vezetője az örkényi Euro-Ringre költözteti a gyorskocsizást.
Bár az [origo] autós rovatának olvasói nyilván képben vannak, hisz' például több videónkat is ott forgatjuk, a rend kedvéért azért álljon itt: az Euro-Ring aszfaltcsíkja 2300 méter hosszú, 10-12 méter széles. A lassan két éve avatott pálya az M5-ös autópálya közvetlen szomszédságában található Budapesttől úgy 50 kilométerre. És vélhetően egy "felfutás" két körből áll majd, illetve mivel hegyi a verseny, egyszerre egy gép és pilótája vadássza a szűk kanyarokat, szó nincs előzésről, miegymásról.
Viszont, hogy a jubileumi, 30. Mátrai Autós Hegyiversenyre térjünk, amelyet valóban hegyen, Parádsasvár és a galyatetői elágazás között rendeznek a (persze, hogy lezárt) 24-es úton: szombaton és vasárnap is jó korán kezdődik a program (a péntek az adminisztratív és a technikai gépátvételé). Részletesen:
július 1., szombat, illetve július 2., vasárnap:
---
---
---
Ami pedig nem márkakupa (Swift, Clio, sőt még Astra is), kis- és nagytúra vagy Forma autó, az Lada show, drift bemutató, szombat este Gál Csaba Boogie koncertezik, lányok meg vetkőznek... Egy belépő 1000 forintba kerül, ezért a látványosan, gyorsan és hangosan közlekedő versenyautók "testközeliségén" túl műsorfüzet is jár. A rendezők 30-40 ezer nézőre számítanak.
Az érdeklődők meg azt ne felejtsék el, hogy a pályalezárás reggel 6.30-tól lesz érvényben (19 óráig), hát kukorékszóra kocsizzon arra az, aki akar (vagy akinek kell). Különben meg parkolás a szakasz egyik vagy másik végében. A térképen vonalvezetésileg is ki lehet okosodni, látni, hogy a Gyökeres-réti lassító már nem nem fél, hanem egész.
És "online" követhetőek, hallgathatóak lesznek az események rádión/rádiótelefonon, átrándul tán pár ralis is, még több, minden infó a verseny honlapján. "Szakmailag" meg pár szó búcsúzóul és a parádi viszontlátás reményében: Swiftben nagy kérdés, hogy Orfű után ismét autós újságírók viszik-e a prímet, avagy Michelisz Norbert hegyen is megmutatja-e, Clióban pedig az a legérdekesebb, hogy vajon Kiss Norbert megőrzi-e elképesztő idei veretlenségét, netán a korábbi bajnok Wéber Gábor végre el-e kapja-e.