Az évad egyetlen klasszikus hegyiversenyét bonyolították július első hétvégéjén a Mátrában. Az autós gyorsasági szakág korábban ugyan megjárta már a Mecseket is, de az a meccs (Orfűre) költözés miatt új volt. Parádon bezzeg már 30. alkalommal bőgtek fel a motorok, hogy az 5410 méteres pályát szombaton és vasárnap is kétszer a lehető legkevesebb idő alatt tegyék meg a résztvevők márkakupás, kis- és nagytúrás, valamint Formula autókkal. De látványos betétprogramként driftelő BMW-vel és Ladákkal is.
A mindig kiélezett csatát hozó márkakupások úgy érkeztek a Mátrába, hogy a megcsappant létszámú astrásoknál Molnár Zoltán egyeduralkodik, a cliósoknál a trónkövetelő Kiss Norbert állandóan veri a kétszeres bajnok Wéber Gábort, az idén debütáló swifteseknél meg Michelisz Norbertnek áll a zászló. Ám "csak" hungaroringi teljesítménye alapján - mert a hegy az más.
A hegyen csak a végeredményt tekintve küzdenek a felek, különben az óra az ellenfél. Sokszor korlátmentes, útmenti szakadékos, vizes-csúszós a pálya, nagyot lehet esni, de el kell vállalni mindent, kőkeményen nyomni, precízen, ugyanakkor kvázi esztelen muszáj vezetni.
És hát ez többeknek nem ment ezen a hétvégén. Amely egyebek mellett arról szólt, esik vagy nem esik, csúszik vagy nem csúszik, slick, vágott slick vagy vizes gumi a legjobb választás. Amint az az eredményekből is látszik, nagy különbség volt felfutás és felfutás között. De, hogy most már a konkrét eredményekre térjünk: az Opel Astra Classic Kupa mindkét napját Molnár nyerte, így továbbra is százszázalékos, a bajnoki cím elsőszámú várományosa. A legjobb N-es Ficza Ferenc lett Honda Integrával, a Wankel csoportban (Mazda RX-8) Assenbrenner Tibor diadalmaskodott, az A csoportban szombaton Kavecz István (BMW M3), vasárnap Gáspár István (Honda Integra), az F csoportban Bódis Kálmán (Porsche 996), a Formula autóknál Chanoch Nissany (Nissan WRL) győzött.
Opel Astra Classic Kupa, szombat:
vasárnap:
Suzuki Swift Kupa, szombat:
vasárnap:
Shell V-Power Racing Renault Clio Kupa, szombat:
vasárnap:
A Suzuki Swift Kupában szombaton a nem is olyan rég még Astrával, majd V6-os Clióval is vitézkedő Grigalek doki nyert, vasárnap meg csapattársa, Szelényi Alfréd, azaz maradt a legváltozatosabb sorozat, kétszer egymás után győzni kábé lehetetlen. A pontversenyben éllovas Michelisz Norbert csak a második napon tudott maradandót alkotni, Hatvani Bálint még akkor sem. Az astrás bajnok Farkas László feltámadt, az Orfűn parádézó Vida és Lamara urak ezúttal is csak épp, hogy lemaradtak a dobogóról. Hogy Pantl Péter fölférjen... Tessék csak megnézni a pontversenyt, szép szoros, lesz még adok-kapok.
Suzukis, és nem csak suzukis történés még, hogy vasárnap Petur András találkozása a korláttal ellehetetlenítette a többi futam megrendezését. A tavaly szintén a Mátrában Astráját tetőre rakó kolléga ott aprította a korlátot, ahová mások is rendre érkeztek, s mivel hosszas erőlködés után sem sikerült rendbe rakni, az Astra és a Swift kivételével minden kategória csaupán egy felfutás alapján lett értékelve.
Tán ezért is a Shell V-Power Racing Renault Clio Kupában Wéber csak szombaton kaphatta el Kisst, harmadik, mint mindig, Gál Szabolcs lett. Kiss előnye jelentős, a táblázatban a vasárnapi pontok még nem szerepelnek. Soós Szilvia még a szombati edzésen hatalmasat bukott, szerencsére csak az autója amortizálódott le. Remekül sikerült viszont Solti Attila, Bertalan Miklós és Telek Gábor hosszú kihagyást követő visszatérése is - dobogóközeli eredményekkel.
Többszáz DuEn-kép a versenyről
Következik a szezon ötödik versenyhétvégéje Dobogókő helyett valószínűleg az örkényi Euro-Ringen, az eredetileg kiírt időpontban (július 28-30).