Akinek bejönnek a nagy bálna Audik, az imádni fogja az új Allroad quattrót is, hiszen ezen a modellen látszik és teljesedik ki igazán a singleframe hűtőrácsdesign, egyedül csak a rendszámtábla töri meg a gazdag krómdíszítést. A "mezei" A6-oshoz képest újdonság még az első és hátsó lökhárítók aljára szerelt acéllemez, amely sokat nem véd ugyan, de legalább jól néz ki, akárcsak az autó alján és a kerékjárati íveken végigfutó vastag műanyag védőréteg. A terepjárós összképet a kiemelt tetősínek hivatottak még emelni, ám ezzel végleg kifújt az újítások sora, hacsak nem számítjuk annak, hogy az Allroadhoz alapból 17-es felnik járnak. Belül a sprődebb padlóborítás és szőnyegek, feliratozott küszöbök, továbbá a kéttónusú ülések jelentik a különbséget, a lényeget azonban a középkonzolon kell keresni. Itt kapott helyet az a kijelző, amelyen - többek között - a légrugózás beállításit lehet nyomon követni az allroad funkciótól kezdve a sportos dynamic fokozatig.
Az Allroad quattro lényege továbbra is az A6-os karosszéria alá pakolt állítható légrugózásban rejlik, melynek segítségével 6 centivel tudjuk növelni, illetve csökkenteni a hasmagasságot. Ez nem hangzik túl soknak egy ekkora batár esetében, ám a hazai bemutatón nem győzték hangsúlyozni, hogy az Allroad célja továbbra sem a sárdagasztás, arra újabban ott van a Q7. Ennek fényében már kevésbé hat lelombozónak, hogy a hosszabb túlnyúlások miatt az elődhöz képest csökkent a terepezési képesség, ám egy kijárt földút így sem okoz gondot, és vélhetően ennél nagyobb próbatételnek nem is lesz kitéve az Allroadok többsége.
A motorválaszték két benzinesből és két dízelből áll, közös vonásuk a V-alakú hengersor. A kisebbik dízel 2,7 literes TDI 380 Nm-es nyomatékkal és 180 lóerővel, e felett a 3 literes TDI pöffeszkedik 450 Nm-es nyomatékkal és 233 lóerővel. Aki tartani tudja az iramot a benzinár emelkedésével, az vélhetően - a Q7-ből már ismert - 4,2 literes FSI motorral fogja magát kényeztetni, így 350 lóerő és 440 Nm jut a négy kerékre. Akinek sok a 8 henger, egy 3,2 literes 6 hengeres blokkal is rendelheti az Allroadot, ez esetben 255 lóerő és 330 Nm található a krómdíszítés mögött.
A hajtáslánc fontos eleme még az állandó összkerékmeghajtás, a nyomaték automatikusan vándorol előre-hátra akár 75 százalékban is helyzettől függően. A kizárólag csak kombi, azaz Audi-nyelven Avant karosszériával rendelhető Allroad quattro felára mintegy 1,2 millió forint egy hasonló motorizáltságú A6-os képest, melynek közel felét a légrugózás teszi ki. Ez annyit tesz, hogy a legolcsóbb, 2,7-es dízellel szerelt Allroad is mintegy 15 millió forintba kerül, ami már drágább, mint a Q7 belépőmodellje, abban ráadásul már a 3 literes TDI-van. Az árkülönbség oka az Allroad gazdag alapfelszereltségében és légrugózásában keresendő, ha mindezeket valaki kéri a Q7-hez, már drágábban jön ki, igaz csak 1 százalékkal.
Fel van adva tehát a lecke, aki csak túrabakancsot húz, válassza az Allroad quattrót, aki még a jégcsákányt, illetve a mászóköteleket is a csomagtartóban tartja, Q7-et vegyen, de előtte különítsen el egy kisebb vagyont a bankszámláján.