Alig lassabb egy vadászgépnél az Audi R10 TDI
Augusztus 11. és 13. között rendezik a ralivébé következő, a nem rövid nyári szünet utáni első futamát, az aszfaltos Német ralit. A kétszeres világbajnok, címvédő, francia Sébastien Loeb Trier környékén sorozatban ötödik győzelmére készül a Xsarával. A szezon harmadik, egyben utolsó betonos megmérettetésére 77 páros nevezett.
Az élmenőknél a Kronos Citroënnek az extornász mellett már nem a spanyol Xavi Pons, hanem honfitársa, Dani Sordo gyűtjhet pontokat. A Ford marad "finn" a kétszeres világbajnok (2000, 02) Grönholmmal, illetve Hirvonennel. A Subarunál a 2003-as legjobb, norvég Petter Solbergen túl a francia Stéphane Sarrazint vetik be. Az ausztrál Chris Atkinson "csak" privátban megy, mint ugye például Pons is.
A Red Bulls Skoda az osztrák Aignert és a svéd, inkább pályaautós Ekströmöt nevezte, az OMV Peugeot Norway az osztrák Stohlt, a Stobart-Ford a brit Wilsont és a finn Latvalát. Meg még többek nevét is megtaláljuk a listán WRC-vel: különösen a a finn Gardemeisteré (Citroën) és a belga Duvalé (Skoda) veretes. A cseh Kopeckyé meg pláne ismerős, mióta nálunk is kipróbálta magát és a Fabiát.
És még S1600-os csata is lesz Citroënekkel, Suzukikkal és Renault-kkal, a cikk apropója ugye mégis valami más. Az, hogy négyes darab dízelautó is indul a versenyen. Kettő BMW 120d, egy Opel Astra GTC és egy Skoda Fabia RS TDI.
Korábban a privát indulóknak is ugyanazt az üzemanyagot kellett használniuk, mint a gyáriaknak - benzint. Speciálisat. Most azonban kivételt tesznek, bemutatkozhatnak az olajosok (N4-ben, németek kezei közt). Hans-Cristopher Mehmel, az FIA illetékese 1978-as Montén navigált dízel Golfban. Szívügye a téma. Később tán az Eb-n is megpróbálják.