A leglátványosabb alfaja a modern, kinemesített autónak a CC, azaz Coupé-Cabriolet. Amikor a Mercedes piacra dobta az SLK-t, mindenki hanyatt vetette magát. Ő volt ugyanis az űrtechnika négykerékre adaptált változata. Ráadásul a pórnép - vagy a modern idők hívószava (?), hisz' ilyen jelzővel Mercedes-ügyfelet illetni több mint csúnyaság - kikényszeríttette, hogy az addig oly' drága és csak az év egy részében használható vászontetős kabrióból csináljanak már végre valami igazán dögös, "elérhető árú" és - a kor szellemének megfelelően - multifunkciós autót.
Parádé
De most őszintén, nem zseniális az ötlet? Keménytetős kabrió. Aztán jött a Peugeot - és kaszált. Ügyesek voltak, megérdemlik. Azonban az SLK és a 206-os is kisautó. Miért fontos ez? Nos, nagyobb autó, nagyobb tető. Nagyobb tető, több gond. Egyenes arányosság. Matematika.
Ezzel meg is érkeztünk a jelenkor trendjeihez. Alsó középkategóriás - Golf-klasse tisztelettel - autók tetejét kellene 25-30 másodperc alatt varázslatos szellemkezek segítségével szétfűrészelni 3-5 darabba, majd ezeket el kell rejteni a csomagtartóba úgy, hogy hely azért még maradjon. Ja, és persze a dolog működjön többször is, mint egy alkalom. Az sem baj, ha a tető bizonyos darabjai üvegből vannak, és a folyamat nem csak funkcionális, de szép is! Ne feledjük, egy ilyen autóval a feltűnés garantált. Márpedig, ha az ember Angelina Jolie-val randizik, akkor elvárja, hogy a dekoltázs is rendben legyen!
Eos
A név eredete görög, a kelő nap istennőjét nevezték emígyen. Kötelező körök letudva. Kicsit megkésve, de nem későn, a VW is csatlakozott a sztriptáncos karhoz. A képeken elsőre nem különösebben izgalmas, pláne nem izgató Eos a valóságban sokkal érzékibb. A nép egyszerű mexikói leányának - szenyorita Jettának - az arcvonásait megöröklő unokahúg teste csábítóan szexi. Látszik, hogy nem zsákmányolta ki az állandóan gyermekek és unokák után sóvárgó família. Vonalai - teljesen felöltözve - ruganyosak, atletikusak, teste nem pocakos, szalmakalapos szenyorok után, hanem érzéki szeretők, forróvérű de hidegfejű macsók, vagy jól fizető, sportos, intellektuális európaiak után vágyódik. Szemei alatt a bánatos könnycsepp-forma ne tévesszen meg senkit, ugyanolyan női trükk, mint a vastagon rúzsozott száj. Csábos, de engem nem ver át!
Sztrip
Szerintem a kupé-kabrióban az a legnagyobb poén, amikor elkezdi ledobálni a felső részeit. Az Eos mozgása különlegesen összetett, és épp ezért figyelemfelkeltő. Először hátradobja a haját - az üveg napfénytető hátracsúszik -, majd megoldja felsőrészének pántjait. Ezután lágyan ringva - egyáltalán nem szemérmesen - széthajtja, majd elteszi felsőrészét. Ahhh! Ha az utcán, a lámpánál csinálja, megannyi ember figyeli, de a show-hoz nem mozdulhat, ugyanis csak álló helyzetben megy neki. A kedves Lolita ráadásul makacs, nem lehet távirányítani, kizárólag a belül elhelyezett fémszínű kar segítségével vehető rá a táncra.
Topless
Szép ez így is, úgy is. Nekem speciel a felcsukott tető és teljesen leengedett ablakok a nyerő póz. Mivel nincs B oszlop, a teljes oldalsó üvegezés besüllyed a kasztniba. Így a legszebb, ráadásul a nap sem égeti barna masszává a fejem, nyakam. Teljesen lenyitva sem rossz, csak szokni kell.
Ha már itt tartunk, mije nincs egy tető nélküli autónak? Szilárdsága. Ez általában nyöszörgésben és vibrációban ölt testet. Úgy viselkedik, mint az élő szövet a fémvázon. Mimetikus polyalloid, hasta la vista, bébi.
Autósmozi: VW Eos vs. Renault Mégane CC
Nnna, mondom én, hogy megsütötte a fejem a nap! Szóval, ha nyöszörög, remeg, vibrál, akkor nem kellően merev. Ez a mondat telis-teli van szexualitással, nem úgy, mint Eos kisasszony, aki nem nyöszörög, nem vibrál, csak néha érzékien, finoman végigfut a testén egy enyhe remegés. Különösen nagyobb sebességnél, és nem sima aszfalton. Gyakorlatilag Budapest összes útján össze lehet szedni ezt a pici remegést, mely a belső tükrön érhető elsőre tetten. Mindemellett bámulatosan merev és határozott a kasztni. Ezt akkor értékeli igazán az ember, ha már túl van néhány sztriptáncoson...