A 2007-es modellévre szinte minden csavarjában megújul a Kawa Z1000, amely vadabb külsővel és még fejlettebb technikával tör utat magának a csupasz izommotorok között. A lényeget jelentő erőforrás állítólag egyenesen a 2006-os ZX-10R-ből érkezett, ami az eredeti blokk mintegy 175 lóerős teljesítményét alapul véve igencsak bíztató információ. Természetesen a 998 köbcentis erőforrást elsősorban nyomatékra hangolták a Z1000-ben, így nyilván jó pár ló elveszett a csúcsteljesítményből, de panaszkodni vélhetően senki sem fog. A Kawasaki egyébként pontos műszaki adatokat még nem közölt az új modellről.
Annyit azonban már tudni lehet az eddig megjelentett közleményből, hogy a megerősített acélváz egy teljesen új - motort tartó - segédvázat kapott, amelynek köszönhetően nőtt a felépítmény merevsége és lejjebb került a súlypont. A kényelmesebb vezethetőség érdekében a kormány közelebb került a pilótához, aki a jövőben keskenyebb ülésen feszíthet, de a tank is úgy lett kialakítva, hogy még jobban belesimuljon a vezető lába.
A fordított első teleszkópvilla nem számít forradalmi újdonságnak, a radiálisan szerelt féknyerges és cakkos tárcsák viszont már annál inkább. Szintén új megoldás a két kis apró oldalidom, ahová az indexeket is süllyesztették. Bár stílusában emlékeztet a jelenlegire, teljesen új a kis fejidom is, továbbá a mögötte kucorgó műszerfal is. Látványos újítás még a két tölcsér formájú óriási kipufogódob, amelyek vélhetően ugyanúgy megosztják majd a közvéleményt, mint a jelenlegi modell orgonasípjai.
A hazai forgalmazás pontos kezdetéről és a részletes műszaki adatokról később tudunk beszámolni.