Új Nissan-kereskedés offroad-pályával
Csak picit hosszabban: a Nissan Pick-Up motorja 3,5 literes, V6-os, erejéről pontos számadatot nem tudni (valahol 300 LE körül lehet) - nem mintha ez mondana bármit is. Mert a gyakorlat azt mutatja, hogy ereje teljében van. Annak ellenére, hogy több mint 2 tonna az autó tömege... Van olyan szakasz, ahol közel 500 liter üzemanyagot is cipelniük kell - egy darabig. A fogyasztás versenytempóban 50-70 liter lehet.
Különben minden versenytechnika, naná. A fékek Brembók. A futómű brutálisan megerősített. Elö-hátul-középen önzáró differenciálművek segítenek a tovahaladásban, a váltó hatsebességes, szekvenciális.
Bent csak rövid idő marad nézelődni, versenyülésbe préselődik az ember, bekötik, bukósisakot kap, megmondják, mire ne lépjen, mihez ne nyúljon. Ezer gomb és kapcsoló, benzinszag. Jó magasan ülünk. Lacink beröffenti a V6-ost, van átbeszélőnk, kéri, jelezzem, ha rosszul vagyok.
Persze nem leszek, miért is lennék. Élvezem a száguldást a Gablini 4x4 Park melletti területen, 2-3 kilométeren, egyenes, gyors szakaszon ugratókkal, szűk, kanyargós részen magas növényzettel, hogy semmit se lehessen látni, szántóföldön is, csak keresztbe.
Gyorsul a Nissan, a váltási idő minimális, a kuplungot minden kapcsolásnál használja, és állandó a gépészkedés. Parádésan csúszkálunk, esünk egyik kanyarból a következőbe, féktávokon sem haladunk egyenesen - egy centit se. Az ugratók felé közeledve azt hiszem, kifejelem a szélvédőt, minimum flipperezek a bukóval (sisakkal és csővel), de meglepően puhán átlépünk, az öv is tart.
A legjobb magyar Dakar-eredményt elérő Palik úron egy ilyen kis bemutatón, ízelítőn is látszik a koncentráltság, hogy imádja, van is mit. Nem mondom, egy WRC-vel akár ugyanezen a szakaszon is nyilván sokkal durvább az élmény, a sokk, azonban ennek is megvan a maga "bája". Hogy ilyen magas építésű a kocsi, mégis baromi stabilnak hat, meg, hogy így, eszementen tép.