Szóval megjött az új Renault Thalia. A Thalia, vagyis a lépcsős hátú Clio, amelyből 1999-es bevezetése óta durván félmillió fogyott a világon. Minálunk 2001 óta van a piacon, vettek belőle bőven, s noha a gyártó Törökország százezer feletti és Brazília hetvenezer körüli darabszámát nem tudtuk megközelíteni, azért csak elfogyott itthon is vagy 26 ezer Thalia. Sikertörténet? Ja, hiszen a franciák előtt nem sokan kínáltak errefelé 510 literes puttonnyal megáldott családi limuzint.
2002-ben jött egy nagyobb, majd két kisebb ráncfelvarrás, de ami fontosabb, hogy közben megérkezett a Dacia Logan, a román tornádó pedig megrengette az árérzékeny piacot. Hiába a fapados kivitel, sokan választották/választják a Thalia helyett, ugyanakkora csomagtartó, hangárnyi beltér, nem mindenkinek kell ennél több. Közép-Európában azért ennek ellenére közel 13 ezren fizettek be Thaliára tavaly, amellyel a limuzin 3,75 %-os részesedést harcolt ki magának.
De ennyi nem elég. Úgyhogy a Renault ismét kozmetikázott egy kicsit, de annyira nem vitte túlzásba, hogy a változtatások egyből észrevehetőek legyenek. Nagyítót a kézbe, és menjünk körbe. Elöl új a lökhárító, ahogy a sajtóanyag mondja, ettől rögtön "státusznövelő a megjelenés". Pedig csak annyi történt, hogy a karosszéria színére fújták, a hűtőrácsot új keretbe tették, alul pedig arrébb tolták a magasabb felszereltségi szintekhez tartozó ködlámpákat.
Szintén felszereltségtől függően színre fújtak a visszapillantók, kilincsek és az oldalsó védőcsíkok is, hátul szintén a lökhárítón gyúrtak kicsit. És a csomagtartón, Laguna-módra immár ott a Renault-embléma, amelynek közepét nyomkodva Szezám, tárulj! van. Alatta ugyanúgy 510 literes a tér, mint eddig, de hoppá, a fedéllemezt szépen leburkolták és új a takarószőnyeg is alul. Jellemző, hogy ezt az apróságot hangsúlyozták leginkább a prezentáción, na igen, ez legalább észrevehető. Színből négy új van, metál mind, dísztárcsából kettő érkezett a kínálatba, alufelniből pedig egy. Kizárólag 14"-osak.