Loeb ugye kétszeres világbajnok, és nemsoká - zsinórban - harmadszor is megkoronáztatik. De nem a soros, murvás Török ralin, mert ciprusi győzelme után svájci házatáján "szabadidős sportbalesetet" szenvedett, hegyibicajozott, eltörte a karját, megműtötték, gyógyulása pedig nem pár nap.
És az éllovas, a konstruktőri trófeáért a gyári BP-Forddal meccselő félprivát Kronos-Citroën lépett, és reaktivált. No nem a kétszeres legjobb (1990, 92) spanyol Carlos Sainz lesz a segítség, hanem az 1995-ös világbajnok Colin McRae, a skót közönségkedvenc, a hírhedt McCrash.
McRae - mint Sainz is - az elmúlt években már inkább terepralizik, dakarozik, persze azért még tavaly is beugrott (Skoda Fabiával), mert szeret ő WRC-kocsival száguldozni. Fényes pályafutása alatt 25 futamgyőzelemig jutott. Sainz 26-ig. Loeb 28-ig. Öö, szóval ők hárman a legeredményesebbek... És McRae is bőven ment már Xsarával, Loeb csapattársa is volt. Navigátora Nicky Grist lesz, akivel csekély 83 vb-futamon vettek részt.
Négy viadallal az idény vége előtt Loeb amúgy 35 ponttal előzi meg a finn Marcus Grönholmot. Egy másik kétszeres világbajnokot (2000, 02)... Csapatban a Kronos előnye 7 pontocska. Loeb, illetve hát McRae mellett a spanyol Dani Sordo felelős a pontgyűjtögetésért, míg "odaát" még egy finn, Mikko Hirvonen a másodhegedűs.
Hogy McRae-nek vajon csak a Török ralin kell-e pótolnia Loeböt, esetleg a vörös ausztrál murván is ő porol, kiderül. Seb karját nyilván a lehető leghamarabb összehegesztik, ugyanis sosem árt az a minimum 8 pont, amit ő idén versenyenként termel.