Solberg mára kábé egyenlővé vált a Subaruval, mármint a Subaru-féle gyári ralival az elitben, a WRC-ben. Legnagyobb közös sikerük a 2003-as egyéni világbajnoki cím volt, amikor is Mr. Hollywood, a közönségkedvenc az akkor még csapatutasításra visszafogott Loeb előtt ért révbe. (Tudják, a Citroën nem engedte meccselni a franciát, kellett a tuti második walesi hely a konstruktőri elsőséghez. És Loeb fejet hajtott, hogy azóta persze minden róla, az ő uralkodásáról szóljon.)
Solberg ugyan tavaly és tavalyelőtt is második lett a pontversenyben, de Loebbel igazából csak ritkán tudta tartani a lépést. Idén meg szenved, mert az Impreza/Pirelli csomag egyszerűen lassabb a BFGoodrich papucsokat használó Kronos Citroënnél és BP-Fordnál. Ennek ellenére nyáron 2009-ig hosszabbított. Egyébként meg 2000 óta alkalmazottja a Subarunak. Navigátora a brit Phil Mills.
Chris Atkinson (mitfárere Glenn MacNeal) tavaly az első olyan ausztrál ralipilóta lett, aki teljes gyári programot futhatott. És állt már dobogón, jó sok pontot, szakaszgyőzelmeket is összelapátolt, a világmegváltás azonban - legalábbis eddig - még nem jött össze.
Mindenesetre úgy Atkinson, mint Solberg és Richard Taylor is bizakodóan nyilatkozott, naná. A csapatfőnök azt is bejelentette, hogy 2007-re kétautós felállásban gondolkodnak, azaz az exF1-es francia Stéphane Sarrazinnek már eseti lehetőséget sem biztosíthatnak.
A jelenlegi évadban (16 futamból 12 ment le) Solberg abszolútban hatodik, Atkinson tizedik. Solberg kétszer volt második, Atkinson idei legjobbja egy negyedik hely. Solberg hátránya 89 pont az éllovas Loebbel szemben... A Subaru WRT harmadik, de sansza nincs akár csak följebb is pislogni, oly' messze a Kronos Citroën és a BP-Ford.