Botrány itthon: gázolaj a WRC-ben
A Kemer központú murvás Török rali, a 16 futamból álló WRC-sorozat 13. versenye péntektől vasárnapig elvileg 10 pályán 19 gyorsaságiból állt volna 351,01 mért km-rel, 1201,85 km össztávval. A térséget azonban özönvíz sújtotta, s az első napi 9 szakaszból hármat törölni kellett.
Különben meg a meccs pikantériáját az adta, hogy Loeb nem vehetett részt rajta. Mert a győztes Ciprusi rali után svájci otthonában kerékpáros balesetet szenvedett, karját törte, felgyógyulása nem tudni, mennyi időt vesz igénybe. Azt is suttogják, hogy idén már indulhat... Egyébként a legutóbbi két kiírás legjobbja volt az, aki Törökországban is a leggyorsabbnak bizonyult a Citroën Xsara WRC-vel...
Amúgy is: negyedik éve vébés a Török rali, és korábban csak Citroën-pilóta tudott győzni: 2003-ban Sainz, 2004-ben és tavaly Loeb. Na, most mivel egyikük sem állt rajthoz, egy másik kétszeres világbajnok, Grönholm diadalmaskodott (idén ötödször, cuzámen 23. alkalommal) - Forddal. Grönholm hátránya így 25 pontra csökkent Loebbel szemben. Kábé behozhatatlan, ha csak Loeb tényleg nem vált harcképtelenné a szezon hajrájára...
Van még vissza egy Ausztráliai (október 27-29.), egy Új-zélandi (november 17-19.) és egy Brit rali (december 1-3.), mind murvás, Új-Zélandon a motoros fenomén Rossi is indul egy Subaru volánja mögött.
Ja, és Törökországban Grönholm csapat- és honfitársa, az egyre jobb formába lendülő Hirvonen lett a második (egyéni csúcsbeállítás, Sordo elé beférkőzés), teljes Ford-siker (a 2004-es Mexikói rali óta első ízben), első hely a kostruktőri csatában visszaszerezve a Kronos-Citroëntől. Kronoséknak Loeböt nélkülözve a spanyol Sordo ezúttal csak pár pontot bírt összelapátolni. Az 1995-ös világbajnok, reaktivált Colin McRae az utolsó szakaszon kiesett (a tőle nem túl veretes hetedik helyről, nem törés, hanem a Xsara WRC meghibásodása miatt). A spanyol Ponsot pont most nem nevezték, pedig negyedik lett...
Grönholm fölényesen nyert. Aki megszorongathatta volna, szombaton elsokallt és kiesett, vasárnap csak a SupeRally szabály értelmében veselkedhetett neki újra. Igen, a norvég Petter Solbergről van szó, aki végre belecsaphatott volna a lecsóba a Subaru Imprezával. De nem. Hét szakaszgyőzelme gyógyír a sebekre. Viszont így is egy Solberg, fivére, Henning pezsgőzhetett a pódium harmadik fokán - bravúros teljesítmény a privát Peuegot 307-essel. Eddigi legjobbja. Ki is előzte öccsét abszolútban, ez ám a huszárvágás.
Grönholm alatt hibátlanul teljesített a Ford Focus WRC
Aki előtt még feltétlen kalap le: megintcsak egy finn és fordos (csak privát): Katajamaki (Stobart). Érdemes megjegyezni a nevét, biztosan hallunk még róla. Az ausztrál Atkinsontól (és a Subarutól) a hatodik hely olyan semmilyen, az osztrák Stohl (H. Solberg mellett) nyolcadikként szintén pontot szerzett az OMV Peugeot-nak. Aki még "pontosan" végzett, de csupán csapatilag: az osztrák Aigner (Red Bull-Skoda).
JWRC: a Super1600-osaknak ez volt az utolsó előtti viadaluk, már csak Walesben mérik össze tudásukat. Győzött (először), s vezet az észt Aava, nagy a tömörülés, izgalmas lesz a befutó.
7. Török rali, végeredmény, élcsoport:
1. Grönholm, Rautiainen (finn, Ford Focus WRC) 3:28:16.3 ó (77,4 km/h)
2. Hirvonen, Lehtinen (finn, Ford Focus WRC) + 2:23.4 p
3. H. Solberg, Menkerud (norvég, Peugeot 307 WRC) + 3:06.0 p
4. Pons, Del Barrio (spanyol, Citroën Xsara WRC) + 3:27.4 p
5. Katajamaki, Alanne (finn, Ford Focus WRC) + 3:28.5 p
6. Atkinson, MacNeall (ausztrál, Subaru Impreza WRC) + 3:36.5 p
7. Sordo, Marti (spanyol, Citroën Xsara WRC) + 4:24.8 p
8. Stohl, Minor (osztrák, Peugeot 307 WRC) + 4:30.3 p
9. Duval, Pivato (belga, Skoda Fabia WRC) + 5:35.6 p
10. Aigner, Wicha (osztrák, Skoda Fabia WRC) + 6:57.4 p
11. Rovanpera, Pietilainen (finn, Skoda Fabia WRC) + 8:42.9 p
12. Wilson, Orr (brit, Ford Focus WRC) + 9:51.9 p
13. P. Solberg, Mills (norvég, brit, Subaru Impreza WRC) + 10:02.2 p