A 16 futamból álló világbajnoki sorozat 15., (amúgy 36.) új-zélandi versenye gyors, murvás. Csapadék várható. Lehet furmánykodni a gumiválasztással. Próbálni úton maradni. Szokás nagyot esni. Tavaly (áprilisban) Loeb (Citroën) nyert Grönholm (akkor még Peugeot) és Solberg (Subaru) előtt. Korábban Grönholm háromszor, Solberg kétszer diadalmaskodott az isten háta mögött.
A francia Sébastien Loeb ezúttal nem indul. Az extornász már háromszoros világbajnok (2004, 2005, 2006; plusz övé minden idők legtöbb futamgyőzelme 28 sikerrel). Úgy, hogy a legutóbbi két meccsen nem vehetett részt. Bicajjal bukott, alaposan odaverte kezét-vállát, műtötték, lábadozik. De a pályabejáráson ott lesznek Daniel Elena navigátorával, mondván a helyszín kicsit délebbre van Aucklandtől (Hamilton, Mystery Creek a centrum), újak a pályák, érdemes felkészülni, kell az infó 2007-re...
Loeb hiányában a félprivát Kronos-Citroën ismét spanyoljainak, Ponsnak és Sordónak szavazott bizalmat. Pons Ausztráliában negyedik helyig vitte, nem is miatta kell izgulni, hanem az évad második felére teljesen széthulló Sordo miatt. Vagy már nem is. Mert úgy néz ki, hogy a konstruktőri bajnokság annyi (3-3 Peugeot 206 WRC és Citroën Xsara WRC) év után PSA-éktól átvándorol.
A Fordhoz. A gyári BP-Fordhoz. A kékoválosok 16 ponttal vezetnek, ergó mindössze 3 további pöttyre van szükségük ahhoz, hogy (aszta, tudták?) 1979 után ismét övék legyen a gyártói korona. 1981-ben még a finn Vatanen egyénileg bravúrkodott, de aztóta semmi. "Csak" az, hogy egy rakat futamot nyertek, és azzal is büszkélkedhetnek, hogy állandóan pontszerző helyen ér célba legalább egy autójuk.
Hm, most az S-Maxszal Év Autója-cím, illetve a WRC-ben világbajnokság - lesz mit ünnepelni. A két finn, a kétszeres világbajnok (2000, 2002) Marcus Grönholm és Mikko Hirvonen nagy formába lendülve idén már hat futamon volt a leggyorsabb (a többit persze Loeb hozta). Legutóbb, Asztráliában Hirvonen pályafutása első abszolút győzelmét aratta a legjobbak közt, jó esélye van a duplázásra.
Aki még tuti nem mondott le arról, hogy valamit csináljon idén is, az a norvég Petter Solberg, a 2003-as év világbajnoka. És a Subaru. Kábé végigblamálták a szezont, talán az elmúlt pár versenyen már mutattak némi fejlődést. Még az ausztrál Chris Atkinsonnak is összejöhet. A konstruktőri bronz megvan, nem mintha ez akkora óriási dicsőség volna egy gyári csapatnak.
És akik még WRC-znek (nem sokan, mert összesen 10 World Rally Car nyomul a messzi Új-Zélandon): az OMV Peugeot Norway színeiben Petter fivére, Henning Solberg, aki már többször is bizonyította, mit tud a 307-essel. És a Stobart VK Ford M-Sport kötelékében a brit Wilson, valamint az argentin Perez Companc (Focusszal). És ennyi. Zéró Skoda, zéró Mitsubishi.
Ilyesmi kép várható most is (Rautiainen, Grönholm, Ford Focus WRC)
Pardon. 2002-es brit kalandja után megint átnéz ugyanis a legjobb gyorsasági motoros, az olasz Valentino Rossi. A doki 46-os rajtszámával egy tavalyi Subaru Impreza WRC-t igyekszik majd terelgetni, személygépjárművét a Prodrive biztosítja, a Pirelli gumizza, de azért privát, nem gyári... Rossi akár pontot is gyűthet, ha célba ér - mindenesetre nem lesz könnyű.
Mert egyrészt versenyben kell maradni, másrészt temérdek N-es is küzd - a PWRC-elsőségre a katari Nasser Al-Attiyah (Subaru) és a japán Fumio Nutahara (Mitsubishi) pályázik, 7 pontos előny előbbinél.