Ha Rejtő Jenő élne, minden bizonnyal elégedetten veregette volna hátba szombat reggel azokat a honfitársait, akik komolyan gondolták, hogy egy szakadt Daciával, egy ősöreg Csepel teherautóval vagy egy tető nélküli Trabanttal megjárják Afrika legnehezebb részeit, több mint 8000 ezer kilométert megtéve. A Felvonulási térre összegyűlt mezőny meglehetősen vegyes képet mutatott, a profin felkészített terepjárók mellett szép számmal sorakoztak ezeréves kisbuszok, levedlett nyugati és keleti autók, amelyekkel első ránézésre még Budapest határáig sem lehet eljutni a lerobbanás kockázata nélkül. A "versenyzőket" ez szemmel láthatóan egyáltalán nem zavarja, nevetgélve búcsúzkodnak a korán kelő családtagoktól és barátoktól.
A Daciával induló páros egyik tagja kérdésünkre elárulta, hogy egyáltalán nem tartja lehetetlennek oda-vissza megjárni a Budapest-Bamako távot, ugyanis járművük egyszerűsége egyszersmind a legnagyobb előnye is, akár az út szélén is képesek egy motorgenerálra, illetve egyéb nagyobb javításokra.
A fenti összkép egyébként jól szemlélteti a szervezők elképzelését, miszerint a Budapest-Bamako-ralin nem a sebesség és az esztelen száguldozás a lényeg, hanem az, hogy mindenki jól érezze magát és elevickéljen valahogy a távoli Maliba. A napi etapokat nem is időre kell teljesíteni, így egy 26 lóerős Trabival elvileg ugyanakkora eséllyel lehet megnyerni a versenyt, mint egy vadonat új dzsippel. A napi feladatok inkább az ügyességet, a tájékozódó-képességet és a talpraesettséget teszik próbára. Az első nap például egy osztrák várromot kell megkeresniük a versenyzőket, ahol különböző feladat vár rájuk.
A verseny ugyanakkor a jótékonyságról is szól, ugyanis minden egység örökbe fogad egy mauritániai vagy mali falut vagy iskolát, ahova ellátogat, és ajándékokkal kedveskedik a világ 5. és 6. legszegényebb országa lakóinak. Az ügy komolyságát jelzi, hogy a reggeli rajton a moszkvai mali nagykövetség is képviselte magát az első titkár formájában, aki egy kedves kis gyújtóhangú beszéddel engedte útjára a mezőnyt. A diplomata a két ország egyre javuló baráti kapcsolatát emelte ki, továbbá megjegyezte, hogy ennél jobb időpontot nem is választhattak volna a rajthoz, ugyanis Afrikában kellemes, még elviselhető meleg fogadja majd őket.
Képgaléria: a rajt előtti percek
A szombat reggel 8-kor induló mezőny mai végállomása az olaszországi Velence, a 8200 km-es össztáv során 8 országot (Magyarország, Ausztria, Olaszország, Franciaország, Spanyolország, Marokkó, Mauritánia, Mali) szelnek majd át a verseny 15 napja alatt.
Képgaléria: elrajtol a mezőny